سیدصادق موسوی به‌همراه هنرمندان گیلانی با «نینو کوخالاشویلی» معاون مرکزملی سینمای گرجستان و «کتوان ماکواریانی» کارگردان سینمای این کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلای، در حاشیه برگزاری هفته فیلم و عکس سینمای جوانان گیلان- دریا مرز دوستی-  در گرجستان سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، فرهاد مهرانفر کارگردان سینما، نادر معصومی مدیرانجمن سینمای جوانان استان‌گیلان و فیلمسازان این استان با مسئولین سینمایی وهنرمندان این کشور دیدار و گفتگو کردند.

موسوی در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه سینمای جوان در ایران گفت: ما با تجربه بیش از سه دهه آموزش و فیلمسازی آماده همکاری با سینمای جوان و فیلم کوتاه گرجستان هستیم.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های آینده سینمای جوانان ایران برگزاری هفته‌های فیلم کوتاه کشورهایی است که پیشینه قابل توجهی در فیلم کوتاه دارند و در همین راستا می‌توانیم هفته‌های فیلم کوتاه گرجستان را هم در ایران تدارک ببینیم.
نینو کوخالاشویلی معاون مرکز ملی سینمای گرجستان هم گفت: فرصت‌های خوبی داشته‌ایم که فیلم‌های ایرانی را در کشورمان ببینیم و از اینکه در حال حاضر می‌توانیم با سینما و عکاسی یکی از استان‌های ایران آشنا شویم خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم به زودی هفته‌های فیلم را هر دو کشور برگزار کنیم.
همچنین در این دیدار کتوان ماکواریانی ضمن تبریک جایزه اسکار سینمای ایران گفت: پیش از هر چیز باید جایزه بزرگی که ایران دریافت کرده را تبریک بگویم. خوشحالم که اینجا هستید.من هر برنامه‌ای درباره ایران باشد را دنبال می‌کنم و سینمای ایران از آن دسته سینماهایی است که همیشه پیگیرش بوده و هستم.
فرهاد مهرانفر کارگردان سینمای ایران که در این جلسه حاضر بود هم درباره شناخت سینمای ایران از سینمای گرجستان صحبت کرد و گفت: نسل من سینمای گرجستان را با آثار فیلمسازانی چون «چنگیز ابولاتزه» و «گیورگی شنگلایا» می‌شناسد و این فیلمسازان که نسل دوم سینمای گرجستان بودند تاثیر زیادی بر نسل ما داشت. نسل سوم فیلمسازان گرجستان هم تا حدودی در ایران شناخته شده است و علاقه‌مندان سینما اکثراً فیلمی چون «نارنگی‌ها» را از سینمای گرجستان دیده‌اند.
نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوان استان گیلان هم درباره ساخت فیلم‌های کوتاه مشترک و ظرفیت‌های استان گیلان برای این تولیدات و همچنین همکاری در برگزاری جشنواره فیلم و عکس کاسپین سخنانی را ایراد کرد.
هفته فیلم و عکس سینمای جوان گیلان از ۸ تا ۱۳ مارس در شهر تفلیس گرجستان در حال برگزاری است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =