نمک‌های تقلبی که تصفیه نشده هستند به دلیل وجود ناخالصی در آن منجر به ایجاد سنگ کلیه و سایر بیماری‌ها شده و مصرف درازمدت آن‌ها سرطان‌زاست.

خبرگزاری فارس نوشت:

 وزارت بهداشت اعلام کرد: سرانه مصرف نمک، قند و شکر در کشور 10 تا 15درصد بیش از میزان توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.

 پریسا ترابی، رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مصوبات جلسه اخیر شورای عالی سلامت اندیشیدن تمهیداتی برای کاهش مصرف نمک، قند و شکر، نوشابه‌های گازدار و روغن‌ها در جامعه است که این مصوبات در ستاد سیاستگذاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به وجود نمک‌های تقلبی در بازار اظهار داشت: نمک‌های تقلبی که تصفیه نشده هستند به دلیل وجود ناخالصی در آن منجر به ایجاد سنگ کلیه و سایر بیماری‌ها شده و مصرف درازمدت آن‌ها سرطان‌زاست. وی افزود: در تبلیغات این نوع نمک‌ها توصیه شده برای خیساندن برنج یا پخت نان از آنها استفاده شود که هیچکدام از این مصارف بهداشتی و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

ترابی در مورد نشانه‌های تشخیص نمک تصفیه شده یددار سالم از نوع تقلبی آن تصریح کرد: تبلور نمک سالم بیشتر بوده و دانه‌های آن بلوری شکل است، نمک سالم در آب که حل می‌شود مواد ته نشین و ناخالصی ندارد و به دلیل زدودن ناخالصی‌ها از آن این نوع نمک شورتر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =