جمع‌آوری چهل میلیون تومان صنایع دستی قاچاق از یک فروشگاه در بازار نقش‌جهان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اینکه سه روز پیش 40 میلیون تومان صنایع دستی قاچاق تنها ا از یک واحد صنایع جمع آوری شدند، گفت: همچنین هفت واحد در اصفهان به شکل عمده این کالاهای قاچاق را وارد می کند و بقیه فروشگاه ها از این هفت واحد تغذیه می‌شدند.

جواد محمدی فشارکی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرآنلاین، با اشاره به کشف تعداد زیادی صنایع دستی قاچاق قاچاق اظهار داشت: از 602 رده صنایع دستی در جهان 196 مورد یعنی یک سوم آن مربوط به اصفهان است و بر این اساس امسال اصفهان به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی انتخاب شد اما قاچاق زیاد این نوع کالا صنایع دستی اصفهان را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: در طی بازرسی‌های به عمل آمده یک میلیارد و 100 میلیون تومان کالای صنایع دستی فقط از میدان نقش جهان جمع آوری شده است که اغلب تولید کشورهای چین و ترکیه و هند و پاکستان بوده است.

تشخیص صنایع دستی قاچاق اصفهان از اصلی بسیار سخت است

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: تشخیص صنایع دستی قاچاق از اصلی بسیار سخت است و بر این اساس بازرسان سازمان نیز همواره با کارشناسان معاونت صنایع دستی برای تشخیص و جمع آوری این کالاها وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه سه روز پیش 40 میلیون تومان صنایع دستی قاچاق تنها از یک واحد صنایع جمع آوری شدند، گفت: هفت واحد در اصفهان به شکل عمده این کالاهای قاچاق را وارد می کند و بقیه فروشگاه ها از این هفت واحد تغذیه می‌شدند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا سازمان، بازرسی اصناف با همکاری رییس پلیس اماکن، معاونت میراث فرهنگی، نایب ریس صنایع دستی جلسه توجیهی برای این هفت واحد برگزار کرد و ازآنها تعهد گرفت که تا 14 اسفند حتی یک مورد صنایع دستی قاچاق نباید در فروشگاه‌های آنها موجود باشد و در غیر این صورت به تعزیرات معرفی می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =