ایسنا نوشت: بشار اسد با اعلام اینکه غرب اکنون بهای حمایت خود از آنچه که "مخالفان میانه‌رو" می‌خواند را می پردازد، تاکید کرد سوریه تا آخرین وجب از خاک خود را از دست تروریست‌ها خارج می‌کند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در گفتگو با "رادیو اروپا 1" که امروز پنجشنبه منتشر شد گفت: غرب به ظن خود از گروه‌های میانه‌رو حمایت می‌کرد اما در واقع حامی القاعده بود و اکنون بهای این سیاست خود در سوریه را می پردازد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین فاش کرد که تماس‌هایی از سوی مسئولان اطلاعاتی فرانسه با او صورت گرفته است. اسد گفت: سیاست فرانسه در قبال سوریه از همان ابتدا بر حمایت از تروریسم استوار بود. ما با افرادی از سازمان اطلاعات فرانسه در جریان دیدار اخیر یک هیات فرانسوی از سوریه تماس برقرار کردیم.

وی در خصوص فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه و مواضعش در قبال بحران سوریه نیز گفت که اولاند اهمیت چندانی ندارد و میزان محبوبیت او به شدت کاهش یافته و به 11% در بین مردم فرانسه رسیده است.

رئیس جمهور سوریه در این مصاحبه به گزارش اخیر عفو بین الملل درباره زندان صیدنایا نیز پرداخت و صحت این گزارش را مجددا رد کرد و آن را "لیستی از ادعاهای دروغین" خواند.

عفو بین الملل اخیرا در گزارشی مدعی شده است که بین 5 تا 13 هزار زندانی طی سال‌های جنگ در سوریه در زندان صیدنایا واقع در حومه دمشق اعدام شده‌اند. اسد پیشتر نیز این ادعا را رد کرده بود.

بشار اسد به خبرنگاران رادیو اروپای 1 گفت: گزارش عفو بین الملل حاوی مطلب درستی نیست و بهتر بود که این نهاد بین المللی گزارش خود را بر اساس ادعاهای کاذب تهیه نمی‌کرد و این اقدام عفو بین الملل از اعتبار آن می‌کاهد و خجالت آور است.

اسد گفت: گزارش عفو بین الملل در واقع یک گزارش کودکانه است. ما در زندان‌ها هیچ نوع شکنجه‌ای نداریم و این در خط مشی ما جایی ندارد.

رئیس جمهور سوریه درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان 7 کشور مسلمان، علیه سوری‌ها نیست بلکه "علیه تروریسمی است که خطری برای آمریکا به شمار می‌رود." اسد گفت: این دستور برای مقابله با خطر تروریست‌هایی است که در میان مهاجران قصد ورود به آمریکا را دارند.

وی از اقدامات روسیه در "کمک به نابودی تروریسم" در کشورش نیز قدردانی کرد و گفت: مسکو به ما در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند و به حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد. کمک‌های مسکو برای شکست داعش و تروریسم در سوریه بسیار اساسی است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =