دنیای اقتصاد نوشت: علاوه بر باغ‌های خصوصی متاسفانه در سال‌های اخیر باغ‌های وسیعی که در اختیار نهادهای مختلف بوده است نیز دستخوش ساخت وساز و نابودی درختان شده است.

اخیرا نیز خبر صدور مجوز ساخت وساز در باغی‌با بیش از 20هزارمترمربع در منطقه 2 و سوزاندن و قطع درختان باغ بزرگ دیگری در منطقه یک(خیابان فرشته)که ظاهرا مالک آن نهادی عمومی است کام شهروندان را بیش از پیش تلخ کرده است.

همه این سال‌ها دائما تلاش‌هایی از سوی فعالان محیط زیست و دوستداران فضاهای سبز و باغ‌ها به شیوه‌های مختلف انجام پذیرفته و با تبیین تبعات مصوبه برج باغ برای مسوولان، به‌ویژه در شورای اسلامی شهر به نحوی توفیق در اقناع مسوولان در شورا و شهرداری برای ابطال یا حداقل تعدیل این مصوبه حاصل شده تا در نهایت بتوان طیفی از تشویق‌های غیرکالبدی را برای صاحبان باغ‌هایی که مبادرت به حفظ و صیانت از باغ‌های خود می‌کنند برقرار کرد.

اما هنگامی که نهادها یا سازمان‌های عمومی چنین مواجهه و برخوردی با باغ‌های تحت مالکیت خود دارند دیگر چگونه می‌توان از مالکان خصوصی و اشخاص حقیقی انتظار صیانت از باغ‌ها را داشت؟ به نظر می‌رسد با توجه به اینکه سازمان‌ها و نهادهای عمومی نسبت به سایر شهروندان عادی اطلاعات بیشتری درخصوص ضوابط و قواعد ساخت و ساز دارند باید قدرتمندانه‌تر نسبت به رعایت این ضوابط و جلوگیری از نادیده گرفتن منافع عموم شهروندان عمل کنند. به هرحال قطع شبانه درختان با لودر و اره برقی، علاوه بر آشفتگی و شکایت مجاوران باغ‌های مذکور، اذهان عمومی شهروندان را در این روزها که به نام انقلاب مزین است به شدت آزرده ساخته است. امیدواریم متولیان محترم در این خصوص پاسخ مناسبی ارائه کنند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    4 0
    شهردار تهران که نه تنها به فکر تهران نیست بلکه با عملکردش در سال های اخیر شهر تهران را ویران کرد ولی جای تعجب است چرا دولت روحانی با این تخلفات گسترده برخورد نمی کند
  • بی نام RO ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    4 0
    شهرداری که حافظ منافع بسازبفروش هاست و در این جور موارد جهادی و گاز انبری عمل نمی کنه
  • مفيد A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    4 0
    مطمئنا مرگ بدي مياد سراغ كسايي كه جون درخت ها و حيوانات و مي گيرن آمين
  • ياورى A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    5 0
    اهميت حفظ درختان از روى تففن نيست وجود درختان براى زندگى مردم اهميت فوقالعاده دارد با قطع درختان جان مردم شهر را مى گيرند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    6 0
    روزگاری دوران تلخ مدیریت قالیباف را در کتب شهرسازی به عنوان یک عبرت تدریس خواهند کرد...
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    5 0
    در میدون چهارباغ جنت آباد هم یک باغ رو حصار کشیده اند و دارن درختاش رو یکی یکی از بین می برن. پارسال هم یک مورد مشابه اونور میدون انجام دادن و الانه دارن یه ساختمون فلزی جاش می سازن.