جشنواره‌ای طراز اول با ۲۰ میلیون بیننده/ وزیر ارشاد: نباید با حرف و حدیث‌ها کام مردم را تلخ کرد

ایرنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فجر را یکی از کانون‌های اصلی نشاط اجتماعی برشمرد که با داشتن ۲۰ میلیون بیننده طراز اول منطقه است و گفت: نباید با حرف و حدیث‌های جانبی این جشنواره را به کام مردم تلخ کرد.

سید رضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: امسال جشنواره فجر در طراز انقلاب اسلامی برگزار شد. از سال 1362 تاکنون که 35 سال از برگزاری جشنواره فجر می گذرد، به طور طبیعی حرف و حدیث هایی وجود دارد که من معتقدم این اعتراضات و نقدها برای ما سازنده است.

او ادامه داد: ما باید این واقعیت را قبول کنیم که جامعه ما جامعه ای باز است و اصحاب سینما، صاحب صلاحیت هستند و جزو گروه های مرجع در جامعه ایران محسوب می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: درباره آن چیزی که نقد انجام شد، گروهی را برای بررسی ارزیابی نقدها تعیین کرده ایم که گزارش آن را به ملت خواهیم داد. بیش از 20 میلیون نفر بیننده جشنواره فجر بودند. این جشنواره در منطقه طراز اول و یکی از جشنواره های مطرح در جهان است.

صالحی امیری ادامه داد: خوشبختانه سینماگران ما خوب درخشیدند و نسل جوان یعنی فیلم اولی و دومی ها امسال با 19 فیلم، حضور فعال داشتند. همچنین زنان حضور بسیار خوبی در این جشنواره داشتند به طوری که شاهد حضور شش کارگردان زن بودیم.

او اضافه کرد: در مجموع فکر می کنم باید سازو کاری را قبول کنیم. ما که نمی توانیم در جشنواره همه را راضی کنیم به این معنا که از 175 فیلم 33 فیلم سیمرغ گرفته اند و 137 فیلم نگرفته‌اند؛ ممکن است برخی گله‌مند باشند که من به آن ها حق می دهم و اعلام می کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گوش شنوا برای شنیدن نقد آن‌ها دارد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =