علی لاریجانی: شوراها کارکرد حزبی و سیاسی ندارند /برخی اطلاعات درباره کاندیداها بر حسب رفاقت‌هاست

خانه ملت نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها کارکرد حزبی و سیاسی ندارند، گفت: کارکرد شوراهای شهر و روستا عمرانی است و باید خارج از دسته بندی‌های سیاسی و حزبی قضاوت در مورد نامزدها صورت گیرد.

علی لاریجانی در نشست اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بیان این مطلب افزود: انجام نظارت های قانونی ضروری است ضمن اینکه تقاضا می شود نمایندگان مجلس در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، حرمت قانون، اشخاص و شخص خود را حفظ کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم وظایف نمایندگان در این موضوع به خوبی انجام شود و دارای سلامت کافی باشند اما لازم است در این خصوص به چند نکته مهم اشاره کنم.

لاریجانی تصریح کرد: پیگیری و نظارت بر انتخابات اعضای شورای شهر و روستا کار به نسبت پرمشغله است و نمایندگان مورد نظر باید در این خصوص از حوصله کافی برخوردار باشند چرا که ممکن است مناقشات و بحث های زیادی پس از انتخابات و یا در حین برگزاری انتخابات شوراها به وجود آید بنابراین حجم کار بسیار گسترده است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در هر انتخابات از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا باید مُر قانون رعایت شود، تصریح کرد: شرایط برای افرادی که حق شرکت در این انتخابات را ندارند کاملا مشخص است و باید به موارد و ضوابط قانونی توجه کرد هرچند که در گذشته افراد را براساس اطلاعات شخصی برای این انتخابات معرفی می کردند و اگر مشکلی درخصوص نامزدی پیش می آمد شکایت ها در هیات مرکزی بررسی می شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اطلاعات در مورد نامزدها باید حتما به تائید مراجع ذی‌ربط برسد، تاکید کرد: در برخی شرایط بسیاری از افراد اطلاعات را بر حسب رفاقت ها مطرح می کنند و به عنوان مثال می گویند بهتر است این ترکیب در شوراهای شهر فعالیت کنند که این رویه به هیچ عنوان درست و صحیح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کارکرد شوراهای شهر و روستا عمرانی است، افزود: توسعه کشور بر دوش شوراهای شهر قرار دارد و باید بررسی صلاحیت نامزدها با دقت کافی صورت گیرد.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: البته در برخی مقاطع دیده شده که شوراها افراد خاصی را برای فعالیت به شهرداری ها تحمیل می کند که این اقدام نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست یا اینکه با پیمانکاران در مواردی زد و بند می کنند که این موضوع نیز تئوری شوراها را از بین می برد.

لاریجانی با تاکید بر حفظ سلامت افراد و جلوگیری از بروز فساد مالی در میان نامزدهای انتخابات شوراها تصریح کرد: تحمیل افراد به شهرداری ها از سوی شوراهای شهر باعث شده در حال حاضر نیروی انسانی در شهرداری ها افزایش بسیاری داشته باشد که باید با موارد اینچنینی برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پشتیبانی های مالی مجلس از هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: رایزنی ها در این مورد با سازمان برنامه بودجه انجام خواهد شد و به اندازه ضرورت پشتیبانی های مالی صورت می گیرد از این رو برگزاری انتخابات سالم و به موقع و با نظارت دبیر ضروری بوده و ما امیدواریم انتخابات منظم و پرشوری را پیش رو داشته باشیم.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =