رئیس جمهور گفت: انقلاب ما زمانی به اهداف بلندش رسیده است که امتیازخواهی و ویژه‌خواری برای همیشه رخت بربنند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن اظهار کرد: انقلابی بودن یعنی پویایی و مقاومت بیشتر، آزادی بیشتر، انقلابی بودن با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست. انقلاب یک دریاچه نیست، انقلاب رود خروشان جاریست که نسل های امروز و فردا به این رود خروشان می پیوندند. امروز روزی است که ما باید انقلاب اسلامی مان را بیش از هر زمان دیگر و به آن تکامل ببخشیم.

وی گفت:‌ امروز روز تثبیت نظام و جمهوری اسلامی است. امروز روز تثبیت آزادی و استقلال است، امروز روز تثبیت حقوق اساسی ملت ایران است امروز روز احقاق حقوق شهروندی تک تک افراد این ملت است. امروز روز کرامت همه مردم این سرزمین است. امروز همه باید احساس برابری در برابر قانون را با همه وجود لمس کنند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: انقلاب ما زمانی به اهداف بلندش رسیده است این جناح آن جناح، جوان و پیر و مدیر و غیرمدیر، مسئول و غیرمسئول و همه 80 میلیون در برابر قانون برابر باشند. باید امتیاز خواهی ویژه خواری برای همیشه رخت بربنند.

وی ادامه داد:‌ انقلاب وقتی به قله رسیده است که اعتماد به همدیگر به سرمنزل رسیده باشد. وقتی انقلاب ما به تکامل رسیده است که حق امید ملت ما نسبت به آینده این نظام و این انقلاب روز به روز بیشتر شود. تکلیف ما در برابر انقلاب راستگویی و درست کرداری است. تکلیف ما در برابر انقلاب پاسخگویی در برابر ملت بزرگ است.

روحانی گفت:‌ وظیفه ما در برابر انقلاب و جامعه و کشور این است که از تنش و تشنج به دور باشد تا راه برای توسعه کشور و تعالی و پیشرفت باز باشد. تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که از ملت و مردم رفع نگرانی کنیم. تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم. وظیفه ما در برابر انقلاب آن است که نخبگان ما، فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی بطور کامل احساس امنیت کنند.

وی اظهار کرد: این انقلاب بعد از پیروزی راه های سخت و دشواری را طی کرده است. این انقلاب از امواج ترور در سال های اولیه و امواج تجاوز و جنگ توسط ملت با فداکاری مردم رهانیده شده است. شهیدان سربلند ما، جانبازان پرافتخار ما، آزادگان سرافراز ما، همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس سندها و پرچم های پرافتخار این ملت و این کشور هستند. این سرمایه های بزرگ ملی را قدر بدانیم و در برابر خانواده بزرگ شهیدان، جانبازان، ازادگان و ایثارگران سر تعظیم فرود می آوریم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ به جهان اعلام کنیم راه ما راه شهیدان است، راه ما راه ایثارگران است. ما از مسیر انقلاب و امام و رهبری معظم در هیچ شرایطی دست برنخواهیم داشت.

وی گفت:‌ ملت ما در پیچ و خم های سخت این انقلاب، راه و مسیر خود را با رهنمودهای رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سر گذاشت. در عرصه بین الملل شرایط تهدید و جنگ را به صلح تبدیل کرد. اقتصاد ما امروز در حال گذار از مسیر رکود و بی رونقی به سمت رونق و پیشرفت است. تورم ما مهار شده است، زیرساخت های کشور در صنعت نفت، حمل و نقل و کشاورزی و صنایع روز به روز با قدم های استوار به سمت پیشرفت ادامه می دهد. بهداشت و علم و دانش و تامین اجتماعی و ...در مراحل شکوفایی قرار دارد. همه 38 بعد از انقلاب مسیر افتخارآمیز برای ماست.

وی سپس در این زمینه به بیان چند مثال پرداخت و گفت: من به چند نمونه از تلاش چندساله اخیر اشاره می کنم. که دستیابی به این اهداف نیز در سایه حضور مردم و ایستادگی آنها بوده است. ما برای دفاع از حقوق مان همه با هم پشت سر رهبری ایستادگی کردیم. نتایج بسیار بلندی را به دست آوردیم. امروز حق هسته ای ما همه دنیا پذیرفته است. امروز ما خوشحالیم که صنعت هسته ای ما محصولات خود را به دنیا صادر می کند و در مسیر تجارت بین المللی قرار گرفته است. ما آب سنگین تولیدی دانشمندان جوان عزیز این کشور را به آمریکا و روسیه صادر کردیم و به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد. ما در زمینه راکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم و راکتور اراک مدرن تر از گذشته بازسازی و کامل خواهد شد.

روحانی ادامه داد: ما در زمینه سانتریفیوژ به یکی از مدرن ترین سانتریفیوژ آی ار 8 دست یافتیم. سه سال پیش آن زمانی که می گفتم در کنار گردش اقتصاد، سانتریفیوژ هم خواهد چرخید فکر نمی کردم دانشمندان جوان ما از آی آر 2، 4، 6 و ...عبور کنند و به آی آر 8 برسند. این به معنای پیشرفت جوانان و دانشمندان در مسیر علوم و دانش هسته ای است.

وی گفت: تا امروز حق خودمان را در مسائل هسته ای پس گرفتیم. از اول انقلاب تا امسال یک گرم کیک زرد وارد کشور نکرده بودیم. بدخواهان ما نمی گذاشتند معامله و تجارت در این زمینه انجام شود ولی امروز بیش از 350 تن اورانیوم در این چند ماه و کیک زرد وارد کشور کرده ایم. ما آنچه که بنا بر فشار ظالمانه بدخواهان نفت ما میعانات گازی ما محدود شده بود مسیر را برای رشد تولید باز کردیم.
رئیس جمهور گفت:‌ میعانات و نفت خام ما در یک سال پیش یک میلیون و دویست هزار بشکه صارد می شود اما امروز دو میلیون و 800 هزار بشکه صادر می شود.

ادامه دارد...
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =