۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶

علی پاکزاد سردبیر روزنامه عصر اقتصاد در سرمقاله این روزنامه نوشت: دعا بر سر لحاف ملا نصرالدین ادامه دارد. دو سامانه ای که قرار است برای شفاف سازی فضای اقتصادی به کار گرفته شوند تنها به دلیل نا هماهنگی دو وزارت خانه اقتصادی به عمد یا غیر عمد بلاتکلیف اند.

هر یک ازم دو دستگاه به سبک خود در حال یارگیری رسانه ای و صدور بیانیه از زبان کارشناسان، نمایندگان مجلس و مدیران مربوط و نا مربوط هستند، قصد قضاوت نداریم که در این میان چه کسی مقصر است و چه کسی کار درست را انجام میدهد، نه آنقدر بر موضوع اشراف داریم و نه طرفین این دعوای بی معنی به قدر کافی اطلاعات در اختیار رسانه ها قرار میدهند که امکان قضاوت وجود داشته باشد.

نمای کلی نشان میدهد که ناهماهنگی دو دستگاه که هر یک سامانه ای برای تسهیل کار فعالان اقتصادی راه اندازی کرده و از محل بودجه دولتی برای این کار هزینه های کلانی هم انجام داده اند باعث شده تا هر دو سامانه بلا استفاده شود، در حال حاضر فعالان اقتصادی سردرگم هستند که برای انجام مراحل اداری به کدام سامانه مراجعه کنند و این تعلیق به زودی خود را در بازار و در قیمت ها به نمایش خواهد گذاشت مگر انکه این دعوای بی معنی هرچه سریع تر نه در رسانه ها که پشت میز هیات دولت و حتی در صورت نیاز با دخالت شخص معاون اول و یا رئیس جمهوری حل شود، تنها حدود 40 روز با پایان سال فاصله داریم و تنظیم بازار در این شرایط همیشه یکی از دغدغه های جدی دولت ها بوده است و متاسفانه تنظیم بازار شب عید به راحتی می تواند تحت الشعاع این دعوا قرار بگیرد.

یادمان نرود در این دعوا سر مردم کلاه خواهد رفت چون مایحتاج شب عید مردم است که معمولا در این نوع دعواها در تبادلات تجاری اش متوقف می شود وگرنه واردات کالاهای لوکس آنچنانی بی هیچ دردسری انجام خواهد گرفت.

شاهد مدعا واردات خودروهای لوکسی است که طی سالهای گذشته دولت هرچه تلاش کرده است نتوانسته است آنرا مدیریت کند، آمارهای گمرک نشان می دهد طی سال جاری 259 دستگاه پورشه با ارزشی بیش از 210 میلیون دلار به کشور وارد شده است و جالب است بدانید که دقیقا رکورد واردات این خودروی لوکس در دی ماه شکسته شده است و آمار نشان میدهد در این ماه بالغ بر 69 دستگاه معادل 27 درصد کل واردات این نوع خودرو صورت گرفته، آنهم در زمانی که دولت تلاش می کرد با تغییر دستور العمل واردات خودرو از وادرات این نوع خودروها جلوگیری کند.

دقیقا می بینیم در بهمن ماه که این دستور العمل باید به اجراء گذاشته شود دو سامانه ای که باید به اجرای آن کمک کند در دعوای دو دستگاه عملا از دور خارج و غیر قابل استفاده شده اند و انچه که قرار است وارد شود خواهد شد و آنچه که برای مایحتاج مردم لازم است... امیدوارم با دست انداز مواجه نشود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    0 0
    برای چی پورشه وارد می کنید و ارز از کشور خارج می کنید با این پول میشه کلی شغل در کشور ایجاد کرد ولی این پول را هدر میدید که فوقش 300 نفر سوار پورشه شوند که میشد حداقل برای 10 هزار نفر شغل ایجاد کرد
  • رضا ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    0 0
    با سلام ، متاسفانه توي مملكت ما اينجور نهادهاي خرج تراش و هزينه بر خيلي زياد هست كه هر كدام از اينها براي كار برد افراد در منافع خصوصي نه كشوري صورت ميگيره و دولت بايد با اين افراد مقابله كنه تا كمبود بودجه صورت نگيره