۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵

این یادداشت را دقیقا سه سال قبل در چنین روزی نوشتم.

آقای کارلوس کی‌روش سرمربی محترم تیم ملی فوتبال در سال 1393 در برنامه ورزش و مردم روز جمعه شبکه 1 مطالبی را عنوان نمودند که باعث خوشحالی عده زیادی از مخالفان منطقی و احساسی و پرو پاقرص مربیان داخلی و همچنین باعث تعجب گروه دیگری از فوتبال دوستان گردید.

جناب کی‌روش
درست است که شما مربی تیم بزرگی مانند منچستر بوده اید و مربیان داخلی و بهترین آنها منظور همان فرد مورد نظر شما حتی تا حوزه خلیج فارس هم که هر فرد کم تجربه‌ای هم مربی گری می‌کند، نمی تواند حتی برای مذاکره برود!!، درست است که شما سرمربی یکی از 2 تیم برتر دنیا یعنی رئال مادرید بوده اید، که مربیان ایرانی حتی در اندازه های تدارکات آنها هم نمیرسند!، درست است که شما سرمربی تیم ملی پرتقال بوده اید که بهترین بازیکن حال حاضر دنیا را دارد، درست است که فوتبال ایران هزار عیب و ایراد دارد و اکثریت ایرانیان نیز به حق معتقداند که سرمربی تیم ملی فوتبال شان باید یک مربی تراز اول خارجی باشد، و اصلا اعتقادی به مربیان بومی ندارند، درست است که کارهای‌مگو در فوتبال ایران زیاد انجام می‌شود، از تبانی گرفته تا غش کردن داور و خریدن بازیکنان حریف،دلالی مربیان و مدیران و.....درست است که شما بسیار خوش تیپ با جذبه، خوش لباس و یک جنتلمن هستید و یا حداقل سعی می‌کنید باشید.

ولی سرمربی محترم، اگر اینها همه درست نبود که شما به استخدام تیم ملی فوتبال ایران در نمی آمدید!
ولی جناب کی‌روش عزیز یک چیزهای دیگری هم وجود دارند که آنها هم درست هستند:

1.اولین تاکید شما برای برگزاری اردو این است که تمرینات در باشگاهای ایرانی به میزان کافی و استاندارد نمی باشند و برای نمونه در لیگ ایران هر بازیکن در طول یک بازی 5 تا 6 کیلومتر میدود که این میزان در کشورهای اروپائی تا 12 کیلومتر هم میرسد!

سرمربی محترم تیم ملی، از همین لیگ فکسنی و از یکی از تیم های در سطح پائین تر آن یعنی داماش گیلان بازیکی به نام علی جهانبخش به لیگ هلند میرود و بعد از 2 تا 3 هفته میتواند فیکس بازی کند خوب اگر ظرفیت نامبرده در حد 5 کیلومتر بود چطور در عرض3 هفته میتواند به اوج آمادگی یعنی 10 تا 12 کیلومتر برسد!؟

شما گویا به خاطر ندارید که از همین لیگ عقب افتاده در سالیان نه چندان دور چه تعداد بازیکنانی در تیم های مطرح اروپائی که من اسم نمیبرم بازی کرده اند! و اکثرآنان به سرعت خود را از نظر بدنی با تیم هماهنگ نموده اند.

جناب کی‌روش
درست است که بازیکنان ایرانی در یک مسابقه 5-6 کیلومتر بیشتر نمی دوند ولی آیا ظرفیت و توان واقعی آنها همین است؟ یا لیگ ایران توانائی تخلیه آنها را ندارد و یا در اثر بکار بردن تاکتیک های بسیار محافظه کارانه و صرفا نتیجه گرایانه از طرف مربیان آنها همه آنچه را که دارند به عرضه نمی گذارند!!؟ بازیکن ایرانی گرچه 6 کیلومتر میدود ولی حداقل توانائی دویدن 8 کیلومتر را دارد.

2. سرمربی محترم تیم ملی!
شما در سال چهارم اقامت خود در ایران بسر میبرید و تا قبل از 3 بازی آخر مقدماتی تیم ملی(که از نظر نتیجه و نظم دفاعی خوب شدیم) بازیکنان خود را به اردوهای دراز مدت می‌بردید ولی ما هیچ گونه پیشرفتی در کیفیت بازی تیم ملی چه از نظر بدنی و چه از نظر تکنیکی ویا تاکتیکی نمی دیدیم! پس هدف از اردوها چه بود؟

3.جناب کی‌روش
بزرگترین مشکل حال حاضر فوتبال ایران ضعف فدراسیون است که به جناب عالی هم سود رسانده و هم باعث متضرر شدن شما گردیده است. راه دور نرویم اگر مدیرانی مانند صفائی فراهانی،عابدینی و یا دادکان در راس فدراسیون بودند شما میتوانستید به این ساده گی بر سر فدراسیون فرمانروایی نمائید!؟ شما می توانستید به راحتی هر موقع دلتان خواست به سفر رفته و هر موقع مناسب دانستید به ایران برگردید؟! و هر جور صلاح دانستید به لیگ معترض شوید؟ اگر یک رئیس فدراسیون قوی داشتیم قبل از شروع فصل مدیران و مربیانی را که بیشترین بازیکن را در تیم ملی داشتند به اتفاق شما دور یک میز جمع می نمود و بر اساس آن توافق، برنامه تیم ملی، لیگ، جام حذفی وقهرمانی باشگاهای آسیا را تهیه می‌نمود.

4.سرمربی محترم تیم ملی!
حرفهای شما را به دقت گوش کردم و فکر می‌کنم از بیان و تکرار چندین باره آنها به احتمال فراوان یکی از دو منظور را داشته اید:
الف- دنبال اخراج خود از تیم ملی هستید که تنها در آن صورت می‌توانید به کلیه حقوق خود در قرارداد دست یابید!؟
ب- از همین حالا بهانه عدم موفقیت را به جامعه و بالا دستی ها انتقال داده اید و فردا جواب گوی نتایج احتمالی بد نخواهید بود.!

5. جناب سرمربی محترم!
شما چندین سال است که در این کشور هستید، مربی شناخته شده ای هم هستید آیا می‌توانید توضیح دهید که با همه این بدی ها چرا اینقدر در ایران ماندید و استعفا نداده و یا حتی قراداد خود را تمدید نمودید؟ احتمالا نباید قرار داد بدی باشد!؟

6.جناب کی‌روش
من به هیچ وجه قصد دفاع از مربیان ایرانی و مخصوصا جنس نا مرغوب آنرا ندارم ودر ضمن قصد تضعیف شما را هم به هیچ عنوان نداشته و آنرا کاملا اشتباه می دانم.باز هم تاکید میکنم که باطل بودن رقیب من یا شما دلیل بر حق بودن ما نیست.

شما بردید. با طوفانی که به راه انداختید از پیش برنده بازی شدید چون که مردم و رسانه ها(دست زدن تملق آمیز مجری برنامه) دل خوشی از رقیب شما ندارند و وزیر محترم ورزش که یک شخصیت آکادمیک است و قطعا به درد این پست نمی خورد و به اتفاق وزیر قبلی مسبب خیلی از این گرفتاری هاست شما را به اتفاق رئیس محترم فدراسیون فورا به دفترش فرا خواند.!!
نکته: اگر چه ممکن است مردم طرف مقابل شما را باطل بدانند ولی این دلیل بر حقانیت شما نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =