محسن کیایی در دوره سی و پنجم جشنواره فجر با سه فیلم حضور دارد؛ فیلم هایی که تفاوت هایی با هم دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن کیایی بازیگری که پیش از این در سینما با فیلم‌های کمدی شناخته شده بود، در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر با سه فیلم «سد معبر»، «بیست و یک روز بعد» و «ایستگاه اتمسفر» به سراغ نقش‌های جدی رفته است و امیدوار است که در این کاراکتر هم بتواند مردم را با خود همراه کند.

کیایی در خصوص حضورش در جشنواره فجر و قابلیتی که نقش ‌هایش در این فیلم‌ها برای دیده شدن دارد به «خبرآنلاین» گفت: «سه فیلم دارم که در دو فیلم نقش کوتاهی دارم و فیلمی که نقش بلندتری دارم در بخش جمعی است و تلاش کردیم که کار خوبی از آب دربیاید. هر سه نقش من جدی است و کار کمدی نکردم. من تمام تلاش خود را کردم که این نقش‌ها دیده شوند و به قابل باورترین شکل ممکن این کاراکترها را بازی کردم. امیدوارم تماشاگر در این موقعیت جدی من را بپذیرد. ولی سال بعد حتما یک کار طنز انجام خواهم داد.»

او همچنین گفت: «من امسال درگیر نوشتن متن یک سریال بودم و نتوانستم روی بازی تمرکز کنم و به خاطر دوستی با این سه کارگردان بازی در نقش‌های کوچکی را پذیرفتم.»

کیایی درمورد کیفیت فیلم‌هایی که در جشنواره اکران شده‌اند گفت: «عمومیت فیلم‌ها خوب نبوده و چنگی به دل نزده است، در واقع خیلی من را درگیر خود نکرده است، می‌توانم بگویم که با سلیقه من خیلی هماهنگ نبود.»

این بازیگر نظر خود را درباره یکی شدن بخش‌های جشنواره و حضور کارگردان‌های فیلم اولی بیان کرد: «به نظرم خیلی خوب است، اینکه یک کارگردان با فیلم پنجم خود به جشنواره آمده است با یک کارگردان فیلم اولی در کنارهم حضور دارند و به صورت مشترک داوری می‌شوند خیلی جذاب‌تر است تا اینکه هر فیلم در بخش خود به صورت مجزا قرار بگیرد.»

او درخصوص علاقه‌اش به تجربه نویسندگی در حوزه سینما توضیح داد: «من یک فیلمنامه سینمایی به نام «لانه زنبور» نوشتم که به زودی هم کلید خواهد خورد، خیلی علاقه‌ای به کارگردانی در سینما ندارم و دوست دارم که حوزه نویسندگی سینما را تجربه کنم.»

کیایی در مورد میزان مقبولیت نقش‌هایش در نگاه هیئت داوران و مردم گفت: «خیلی به این موضوع فکر نمی‌کنم، در واقع به داوری خیلی کار ندارم، داوری یک موضوع سلیقه‌ای است و اگر در سلیقه داوران باشم سیمرغ می‌گیرم و اگر نباشم نمی‌گیرم. در واقع دغدغه سیمرغ گرفتن ندارم.»

او ادامه داد: «مسئله انتخاب مردم برایم خیلی مهم است، واکنش مردم نسبت به نقش هایی که بازی کرده‌‌ام بسیار برایم با اهمیت است. امیدوارم که نقش‌ها به نحوی باشد که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.»

این بازیگر درباره تصمیم هیئت انتخاب درخصوص بعضی از فیلم ها که به جشنواره راه نیافتند گفت: «ما یک جشنواره دولتی  داریم و جشنواره دولتی هم سیاست‌هایی دارد که براساس همان سیاست‌ها فیلم‌ها را انتخاب می‌کند. در همه جای دنیا هم همین مسئله وجود دارد. ما اگر به این موضوع پی ببریم و آن را قبول داشته باشیم هیچ وقت ناراحت و معترض نمی‌شویم و می‌دانیم که فیلم‌ها را براساس سیاست‌هایشان انتخاب کرده‌اند، اگر از اول هم مخالف سیاست این جشنواره باشیم نباید فیلم خود را به جشنواره ارائه کنیم، همانطور که افرادی در این دوره فیلم خود را به جشنواره نیاوردند. اما اگر فیلم خودمان را به جشنواره می‌آوریم، باید پذیرای سیاست‌ها باشیم، چون پول جشنواره را می‌دهند و خودش هم براساس سیاست خود عمل می‌کنند. یک روز هم اگر فیلم من بیرون بماند، من به خودم فکر می‌کنم و می‌گویم که من یا نباید فیلمم را به جشنواره می‌فرستادم و یا نتوانسته‌ام با نظر جشنواره را جلب کنم.»

او درباره ایفای نقش با پارتنرهایش در این سه فیلم و رابطه خوبی که با آن ها دارد، اظهار کرد: «من معتقدم که بازیگر کناری من اگر خوب بازی کند من هم می‌توانم خوب بازی کنم برای همین همیشه کمک می‌کنم تا بازیگر مقابلم فضای خوبی برای بازی داشته باشد. از همان روز اول سعی می کنم با پارتنرم دوست شوم و چون آدم راحتی هستم خیلی زود با آدم‌ها ارتباط برقرار می کنم.»

کیایی درخصوص همکاری با همایون اسعدیان هم افزود: «خیلی جذاب بود، ایشان کارگردان بسیار فوق العاده‌ای هستند و خیلی هم انسان شریفی هستند و بسیار تجربه لذت بخشی بود.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =