ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در ادامه اظهارات تحریک آمیز روزهای گذشته مقام های آمریکایی گفت: هیچ گزینه ای در مورد ایران حذف نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی.ان.ان، ترامپ این اظهارات را در پاسخ به خبرنگاری گفت که پرسیده بود آیا آمریکا گزینه نظامی را علیه ایران به کار خواهد گرفت یا نه.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این هم در صفحه توئیتر خود اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده و با ادعای اینکه «ایران در آستانه فروپاشی بوده است» گفته بود: رسما به ایران به علت آزمایش های موشک بالستیک هشدار داده شده است.
مقام های آمریکایی در روز های گذشته بارها تلاش کرده اند تا آزمایش های موشکی ایران را به منزله نقض برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نشان دهند.
در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که سال گذشته پیرو برجام به تصویب رسید و قطعنامه های ضد ایرانی پیشین را لغو کرد، از ایران تنها خواسته شده است که به مدت هشت سال یا تا زمان تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی از آزمایش های موشکی طراحی شده برای حمل کلاهک هسته ای خودداری کند. این قطعنامه هیچ منعی در این رابطه در نظر نگرفته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان روز پنجشنبه در واکنش به ادعاهای بی پایه مقام های آمریکایی درباره آزمایش های موشکی تاکید کرد که این آزمایش ها هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه شورای امنیت ندارد.
بهرام قاسمی گفت: سیاست دفاعی مشروع ایران منطبق بر حقوق و مقررات بین المللی بوده و تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه و تحریک آمیز اخیر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود «آمریکا رسما به ایران هشدار می دهد» گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات مغایر با تعهدات منطقه ای و بین المللی آمریکا هشدار داده و تاکید می کند که توسل به هرگونه تهدید نه تنها در تضاد با قواعد حقوق بین المللی است بلکه ناکارآمدی آن در برابر عزم و مقاومت ملت بزرگ ایران برای دولت های متعدد آمریکا ثابت شده است.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع هم روز گذشته (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با سند توافق هسته ای ندارد، گفته بود: در بحث توسعه دفاعی جز دفاع از اهداف و منافعمان چیز دیگری نداریم و اجازه دخالت را به هیچ کسی نخواهیم داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    2 11
    دوره آقای اوباما زیاد گزینه بازی کردیم. هی گذاشتیم روی میز و هی گذاشتیم زیر میز. دیگه این بازی لوس شده. یه یازی حدید بگو.
  • بدون نام ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    2 8
    ما هم براي تو هيچ گزينه اي را حذف نكرديم.
  • مجید A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    15 1
    دوستان داخلی که دارن ترامپ و مواضعش رو تست میکنن که ببینن میشه مثل دوره اوباما باهاشون شوخی کرد ، یه خورده دندون رو جیگر بذارن خودش مواضعش مشخص میشه ، نمیخواد با این ندونم کاری یه ملت رو به بازی بگیرین.