واحد مرکزی خبر نوشت: ترامپ در زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود از پول نهادهایی که به او کمک می کردند برای توسعه فضای دفتر خود استفاده می کرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دوران ریاست جمهوری خود در جهت پیشبرد منافع اقتصادی شرکت خود استفاده خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ در زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود از پول نهادهایی که به او کمک می کردند برای توسعه فضای دفتر خود استفاده می کرد. اکنون به نظر می رسد او قصد دارد از دوران ریاست جمهوری خود برای گسترش برند خود استفاده کند.

ترامپ کمی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفته بود:‌ «برند من هم اکنون مطمئنا قدرتمندتر از گذشته است.»
هفته گذشته اریک دانزینگر یکی از مدیران اجرایی سازمان ترامپ گفت این سازمان قصد دارد هتل هایی را در بیست و شش منطقه شهری در این کشور افتتاح کند . او گفت این کسب و کار بر گسترش در سطح داخلی «طی چهار یا هشت سال آتی» متمرکز خواهد بود.

این خبر کمتر از یک هفته پس از آن منتشر شد که ترامپ و کمیته تحلیفش میزبان مهمانی ها و دیگر رویدادها در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن بودند. حتی شان اسپایسر معاون مطبوعاتی او اعلام کرد: ‌«این یک هتل بسیار خیره کننده است.»
اگر ترامپ در هر کشوری هتل داشته باشد این بدان معناست که او در آن کشورها منافع مالی دارد.
اما ما رویکرد قدیمی را ترجیح می دهیم که بر اساس آن، رئیس جمهور منافع عمومی را بر منافع مالی خود ترجیح می دهد. مقامات فدرال به ترامپ گفته اند که او باید از منافع تجاری اش دست بکشد تا از بروز ادعاها در ارتباط با فساد جلوگیری و به آمریکایی ها اطمینان داده شود که نیازهایشان تنها نگرانی رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود.

ترامپ می گوید می تواند بین کسب و کار و فعالیت های خود فاصله ایجاد کند و پسرانش مدیریت کسب و کار او را بر عهده خواهند داشت. رئیس جمهور و سازمان ترامپ هفته گذشته وکلایی را به منظور نظارت بر ترامپ ها استخدام کردند.
ترامپ گفته است قانون به رئیس جمهور اجازه می دهد کسب و کارش را حفظ کند،‌ حتی با آن که هیچ رئیس جمهور مدرنی چنین کاری انجام نداده است. او و کلایش بندی را در قانون اساسی کم اهمیت نشان داده اند که مقامات دولتی را از دریافت هدایا یا وجوه از دولت های خارجی بدون تصویب کنگره منع می کند. این در حالی است که ترامپ از انتشار کارنامه مالیاتی خود نیز خودداری می کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =