افتتاح آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب استان زنجان در دهه فجر انقلاب اسلامی

آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در نخستین روز از دهه فجر با حضور استاندار محترم ،فرماندار ، هیئت همراه و مدیر عامل ، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب افتتاح شد .

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به افتتاح این طرح گفت : آزمایشگاه مرکزی در محل تصفیه خانه آب شهر زنجان در 980 متر مربع مساحت با صرف 17میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید .
وی افزود : هدف از اجرای این پروژه ایجاد و تجهیز آزمایشگاه مرکزی مطابق با استاندارد روز جهت انجام آزمایشات مربوط به کنترل کیفی آب و فاضلاب می باشد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه به فعالیت های واحد کنترل کیفیت اشاره کرد و تصریح نمود : کنترل کیفیت آب شرب در مراحل تولید ، انتقال ، تصفیه ، ذخیره و شبکه توزیع در شهرهای تحت پوشش شرکت از طریق واحد های کنترل کیفی انجام می شود .
جزء قاسمی گفت : واحد آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاههای تحت پوشش شرکت در طی سالهای فعالیت خود بنا بر مقتضیات زمان ، افزیش جمعیت ، گسترش تاسیسات تامین و توزیع آب ، افزایش آلاینده های محیط زیست و منابع آب ،ارتقاء استانداردها به تدریج توسعه و تکامل یافته است .
وی به فعالیت آزمایشگاهها در سطح استان اشاره کرد و افزو د : در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان زنجان دارای 5 آرمایشگاه مجهز و تخصصی در زمینه آب و فاضلاب است که کارشناسان امر ، پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف و منطبق بر استانداردهای کیفی (ملی ، سازمان بهداشت جهانی WHO، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو ) انجام می دهند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه تصریح کرد : آزمایشگاه مرکزی در حال اخذ گواهی آزمایشگاه معتمد محیط زیست و گواهینامه ISO 17025 با پارامترهای فیزیکی ، شیمیایی و میکروبیولوژیکی است .
جزء قاسمی افزود : در این آزمایشگاه ، آزمایش های باکتریائی ، فیزیکی ، شیمیایی نظیر آزمایش PH ، کدورت ، آمونیاک، سختی ، کلسیم ،سدیم ، پتاسیم و منیزیم و ... انجام می شود .
در پایان مراسم استاندار محترم و هیئت از محل تصفیه خانه آب زنجان بازدید کرد و از زحمات کلیه کارکنان شرکت آبفای استان در راستای تامین و توزیع مداوم آب شرب به مشترکین، قدردانی کرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =