۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۹

پلیس فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد چند اثر هنری از جمله تابلوهایی از پابلو پیکاسو و هانری ماتیس از موزه‌ای در فرانسه به سرقت رفته است.

به گزارش خبرآنلاین، ارزش آثار به سرقت رفته که شامل آثاری از فرنان لژه، ژرژ باروک و آمدئو مودیلیانی نیز می‌شود 124 میلیون دلار است. این درحالی است که پیشتر اعلام شده بود ارزش این آثار 600 میلیون دلار است.

کارکنان موزه هنرهای مدرن شهر پاریس روز پنجشنبه پس از باز کردن موزه و دیدن پنجره‌ای شکسته متوجه به سرقت رفتن این پنج تابلو نقاشی شدند.

این موزه سیستم امنیتی پیشرفته و تلویزیون مداربسته دارد و در شب سرقت سه نگهبان در آنجا در حال انجام وظیفه بوده اند، تلویزیون فرانسه اعلام کرد سیستم امنیتی موزه به کار نیفتاده است.

کریستوف ژیرار، معاون فرهنگی شهردار پاریس گفت:«این جنایتی جدی در حق میراث بشریت است.»

به گفته رسانه‌های فرانسه آثار دزدیده شده از این قرار هستند: «کبوتر با دانه‌های سبز» اثر پیکاسو، «روستایی» اثر ماتیس، «درخت زیتون در نزدیکی ایستک» اثر باروک، «زن در میدان تیر» اثر مودیلیانی و «طبیعت بیجان و شمعدان» اثر لژه.

سخنگوی دادستانی پاریس دیروز اعلام کرد نیروهای پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند. پلیس اطلاعی از تعداد سارقان ندارد.

آخرین سرقت بزرگ در پاریس به ژوئن سال گذشته برمی‌گردد که در جریان آن 32 نقاشی از موزه پیکاسو به ارزش 8 میلیون یورو به سرقت رفت. در اینجا این سوال پیش می‌آید که با این آثار سرقت شده چه کار می‌شود کرد؟

رابرت رید، مدیر موسسه بیمه آثار هنری هیزکاکس در لندن گفت: «مطمئنا خریداری خصوصی دستور این سرقت را نداده است چون کسی که این آثار را بدزدد دوست دارد آنها را به نمایش بگذارد و این ممکن نیست، احتمالا سارقان برای باج گرفتن از موزه یا کشور و یا حتی تبادل آنها در بازارهای زیرزمینی با اسلحه و موادمخدر این کار را کرده‌اند.»

موزه هنرهای مدرن شهر پاریس در منطقه مرفه‌نشین قرن شانزدهمی این شهر و روبروی برج ایفل در سوی دیگر رودخانه سن واقع شده است.

رویترز / 20 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =