نماینده مردم آمل در مجلس گفت: خصوصی سازی دولت های قبلی انتقال مالکیت از یک بخش دولت به بخش دیگر بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از شادا عزت الله یوسفیان ملا سیاست های اشتباه دولت نهم و دهم را موجب تضعیف شدن بخش خصوصی دانست و افزود: اگر روند دولت قبلی ادامه پیدا می کرد، اقتصاد ایران با ورشکستگی مواجه می شد این در حالی است که دولت یازدهم توانست سهم رد دیون در واگذاری ها را به صفر برساند.

تداوم خصوصی سازی به شکل رد دیون در دولت های قبلی به تضعیف ساختار مدیریتی و کاهش تولید واحدهای واگذار شده، منجر شده بود و این شکل از خصوصی سازی یک تجربه شکست خورده محسوب می شد که دولت یازدهم آن را متوقف کرد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه عملکرد سازمان خصوصی سازی در سه سال گذشته رضایت بخش بوده است، افزود: متوقف کردن واگذاری ها از طریق رد دیون، حرکتی شجاعانه از سوی دولت یازدهم بود.

وی عملکرد دولت یازدهم در رابطه با خصوصی سازی و پرداخت بدهی ها را بسیار کارآمدتر از دولت های گذشته دانست و اظهار کرد: کارنامه این دولت نسبت به دولت های قبل قابل قبول تر است به طوری که عملکرد و سیاست دولت در بحث خصوصی سازی منطقی تر و معقول تر از دولت های گذشته است.

دولت یازدهم در خصوص رد دیون اقدام به بازنگری کرد تا بخش خصوصی واقعی وارد این رقابت شود. این امر در دولت گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

رد دیون آفت خصوصی سازی در کشور است؛ چرا که در سالهای گذشته معمولا قيمت گذاری مناسب و درستی روی سهام دولت برای رد دیون انجام نمی شد و بر این اساس نيز بخش خصوصی فرصت رشد و بزرگ شدن پيدا نکرد.

سیستم قبلی واگذاری شرکت ها اعتماد مردم را نسبت به دولت کاهش داده بود اما دولت یازدهم توانست با متوقف کردن واگذاری از طریق رد دیون، اعتماد از دست رفته را پس گیرد.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    1 0
    مثلا مخبرات ک خصولتی شد تا خصوصی سازی و واگذاری