۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰

دانشمندان امیدوارند یک نوع ویروس بی‌ضرر بتواند امیدهای تازه ای برای درمان بیماران سرطانی به همراه داشته باشد.

رئوویروس که در معده و سیستم تنفسی انسان‌ها زندگی می‌کند و هیچ علامتی نیز از خود نشان نمی‌دهد. دانشمندان متوجه شدند این ویروس می‌تواند اثر پرتودرمانی را حتی در پیشرفته ترین نوع سرطان‌ها افزایش دهد.

دانشمندان روش درمانی جدیدی را به کار بردند که در طی آن پرتو درمانی با دارویی به نام رئولیسین ترکیب می‌شود و باعث توقف رشد و حتی کوچک‌تر شدن تومورهای سرطانی بیماران می شود.داروی رئولیسین از ذرات نئو ویروس تشکیل شده است.

با کمک این روش تومور سرطانی بزرگ در یک بیمار شروع به کوچک شدن کرد و به اندازه ای رسید که پزشکان توانستند به سادگی و با عمل جراحی آن را از بدن او خارج کنند. در بیمار دیگری که به پایان زندگی خود رسیده بود و به نوعی سرطان پوست پیش رونده دچار شده بود،‌استفاده از روش درمانی جدید باعث بهتر شدن وضعیت او شد به طوری که  او بعد از 17 ماه هنوز هم به زندگی خود ادامه می‌دهد.

در مجموع 23 بیمار که مبتلا به تومورهای بزرگی در ریه، شش‌ها و دیگر قسمت‌های بدن بودند در این تحقیقات شرکت داشتند. در تمام این بیماران پرتو درمانی بی‌نتیجه باقی مانده بود و فقط به آن‌ها داروهای مسکن برای کاهش درد داده می‌شد.

دانشمندان متوجه شدند این روش درمانی در تمام بیماران نتیجه بخش بوده است و در همه آن‌ها رشد تومورها متوقف شده است و حتی اندازه آن‌ها شروع به کوچک شدن کرده است.هم‌چنین عوارض جانبی آن نیز نسبت به بیمارانی که فقط از روش پرتودرمانی استفاده می‌کردند کم‌تر بود.

دکتر کوین هارینگتون که این تحقیقات در در موسسه سرطان در لندن رهبری کرده است در این باره گفت: چیزی که بسیار مورد توجه ما قرار گرفت این بود که در این روش اثرات جانبی درمان بسیار پایین می‌آمد و ما را به انجام تحقیقات بیش‌تر در آینده امیدوار کرد.

هدف بعدی ما آزمایش این روش در بیمارانی است که به تازگی به بیماری سرطان دچار شده اند و با روش‌های معمول پرتودرمانی بهبود پیدا می‌کنند.

تلگراف ،‌19 می

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۰
    0 0
    امیدوارم به خدا که تمام بیماران شفا پیدا کنند و همچنان دانش پزشکی به پیشرفتهای موثرتر دست پیدا کند
  • امید IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۰
    0 0
    به امید انروز که در اینده نزدیک شاهد بهبودی بیماران با دست اوردهای جدید علمی باشیم هوالشافی