در نمایشگاه " زمین، نبض مازندران" ادارات امور اراضی جهاد کشاورزی ، منابع طبییعی ، محیط زیست و تشکل های زیست محیطی علاوه بر ارائه عملکرد، اهمیت حفاظت از زمین و چالش های موجود در فعالیت کشاورزی و اجرای طرح های عمرانی و تولیدی و صنعتی را در قالب پوستر و بروشور به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران- در این نمایشگاه کارشناسان محیط زیست ، منابع طبیعی و امور اراضی استان مازندران نیز با حضور در هر یک از این غرفه ها جوابگوی سئوالات مردم در مورد زمین هستند.

علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید تغییر غیر قانونی و غیر مجاز زمین به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته تا کنون تفکر تبدیل زمین های کشاورزی و عرصه های طبیعی مازندران به ویلا بسیار کند شده است، ادامه داد: در دولت یازدهم توانسته ایم تغییر کاربری غیر قانونی در حد صفر برسانیم.

نبیان اظهار داشت: اکنون تغییر کاربری غیر مجاز شاید به ندرت وجود داشته باشد، اما با گشت های ویژه ای که راه اندازی شد و تمام ساعات شبانه روز و حتی در تعطیلات انجام می شود، تشکیل پرونده تغییر غیر قانونی زمین های استان اندک است.

معاون استاندار مازندران به اهمیت زمین کشاورزی در تامین غذای ملت ایران اشاره کرد و گفت: اکر یک هکتار زمین شالیزاری تغییر کاربری بیابد در واقع باید برنج 80 نفررا از خارج وارد کنیم که این یعنی خروج ارز از کشور است.

وی تغییر کاربری زمین در مازندران را زنگ خطر جدی برای امنیت غذایی کشور دانست و گفت: با رصد جدی دولت و توجه به فرامین مقام معظم رهبری در مورد حفظ زمین های کشاورزی شمال ، وضعیت حفظ زمین استان مطلوب است.

معاون استاندار مازندران به وجود بانک زمین در تمام نقاط استان اشاره کرد و گفت: امروز طرح های عمرانی و تولیدی و صنعتی و توسعه ای مازندران بر اساس نیاز از بانک زمین استفاده می شود.
وی گفت: البته تغییر کاربری زمین در موارد خاض مثل ایجاد راه مواصلاتی با کار کارشناسی که کمترین ضرر را به زمین کشاورزی بزند را نیز داریم که این مقوله نیز بر اساس آمایش سرزمینی انجام می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =