شهردار زنجان خبرداد: زنجان فاقد بالابر مخصوص آتش نشانی

شهردار زنجان، خبر از جذب 34 نفر از کاردانان فنی آتش نشانی و راننده ماشین پیشرونده در روزهای آینده داد و گفت: همه شهرهای کشور در شرایط بحرانی با کمبود امکانات و مشکلاتی در این زمینه روبه رو هستند.

زهرا ملا بابایی : حبیب الله ملایی یگانه  در گفتگویی اختصاصی با اشاره به حادثه اسفناک ساختمان پلاسکو جان باختن آتش نشانان کشور، ضمن همدردی با جامعه آتش نشانان ایران و خانواده های آنان ، اظهار داشت: همه شهرهای کشور باید به انکانات و تجهیزات به روز آتش نشانی مجهز باشند.
شهردار زنجان، با بیان اینکه با گذشت چند روز از حادثه ساختمان پلاسکو ستاد مدیریت بحران باید امکانات را رصد کرده باشد تا با توجه به کمبودها اقدامات لازم را انجام دهد.
یگانه، در ادامه با اشاره به کمبود امکانات آتش نشانی در سطح کشور ، تصریح کرد: در استان زنجان نیر امکانات آـش نشانی کافی دراین زمینه وجود ندارد.
وی، به افزایش تعداد ایستگاههای اتش نشانی در سطح زنجان اشاره و ادامه داد: در زنجان 6 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که در حال جانمایی دو ایستگاه دیگر نیز در محور دلجویی زنجان و اراضی پونک هستیم که با راه اندازی آنها بزودی به تعداد ایستگاهها شهر زنجان اضافه خواهد شد.
یگانه، همچنین با اشاره به جانمایی ایستگاهای در منطقه گلشهر کاظمیه زنجان اشاره و گفت: ایجاد ایستگاههای اتش نشانی در بافت مرکزی شهر با توجه به پیک ترافیک شهر در ساعاتی از روز و همچنین شهرکهای بزرگ اقماری از اهداف شهرداری برای مواقع خاص است.

شهردار زنجان، با اشاره به اهمیت تقویت تجهیزات و امکانات ایستگاههای آتش نشانی زنجان خاطر نشان شد: در بحث امکانات تجهیزات ایستگاههای آتش نشانی زنجان دارای کمبودهای جدی هستیم که نیازمند همت جدی مسئولین استان دراین راستا در سطح ملی هستیم.
یگانه، در بخش از سخنان خود تامین تجهیزات بروز ، آتش نشانی ویژه ساخت کشورهای خارجی را از طریق وزارت کشورکه دارای تشریفات گمرکی است برای استان زنجان مهم ارزیابی کرد و گفت: زنجان فاقد بالابر مخصوص آتش نشانی است که در کلان شهرها وجود دارد.

یگانه، زنجان را فاقد نردبان 56 متری برای ورود به ساختمانهای بلند عنوان کرد وگفت: برای اطفاء حریق در بحث نجات داشتن سیستم های مجهز می تواند در کمک رسانی بسیار حائز اهمیت باشد.

یگانه درخواست کرد که مسولان دولتی و نمایندگان مجلس در خرید این نوع تجهیزات از طریق مذاکره با وزارت کشور ،شهرداری را یاری نمایند . وی افزود شهری مانند یزد با ایجاده این نوع مراوده ها توانسته این بالابر را مانند کلانشهرهای بزرگ تهیه نماید . و در صورت موافقت با این درخواست شهرداری آماده پرداخت هزینه این تجهیزات است.

شهردارزنجان، تامین ماشین های پیشرونده ، سبک امدادی را نیز در زنجان مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروی انسانی کار آمد نیز با افزایش تعداد ایستگاههای آتش نشانی زنجان در زنجان به خدمت گرفته می شود.

یگانه، برگزاری آزمونهای تخصصی را دراین راستا مهم برشمرد و گفت: در سالهای اخیر تعداد آتش نشانان خبره از طریق آزمونهای ویژه جذب این مراکز شدند .

شهردار زنجان،در پایان سخنان خود، خبر از جذب 34 نفر از کاردانان فنی آتش نشانی و راننده ماشین پیشرونده در روزهای آینده داد و گفت: همه شهرهای کشور در شرایط بحرانی با کمبود امکانات و مشکلاتی در این زمینه روبه رو هستند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =