هزینه زایمان در آب برای تمامی مادران رایگان است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ما در دنیا جزء نخستین کشورها از نظر رواج سزارین هستیم، اما شبکه درمانی کشور همواره به دنبال فراهم کردن شرایطی بود تا ضمن کاهش درد زایمان طبیعی، مادران را به این نوع از زایمان تشویق کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عبادیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان طی گفتگویی در حاشیه افتتاح بخش زایمان در آب شهرستان‌های فامنین و بهار، با اعلام مطلب فوق افزود: مادران باردار به دلیل تصور از درد وحشتناک زایمان طبیعی از انجام آن خوداری می‌کنند و به سمت سزارین جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل ایران تقریبا بالاترین آمار سزارین در جهان را در اختیار دارد.


دکتر عبادیان از راه‌اندازی واحدهای فیزیولوژیک در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد و گفت: در این مرکز، زایمان طبیعی بدون درد انجام می‌شود که یکی از روش‌های آن برای تخفیف درد تزریق دارو به ستون فقرات است.

معاون درمان دانشگاه در ادامه از راه‌اندازی واحدهای LDR (اتاق خصوصی زایمان طبیعی) در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه در ایام دهه فجر خبر داد و یادآور شد: واحدهای LDR بخش‌هایی هستند که در آن همراهان شخص زائو هم می‌توانند هنگام زایمان در کنارش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه واحدهای زایمان در آب در همه نقاط استان افتتاح می‎شود، افزود: در واحدهای LDR، بخش زایمان در آب هم موجود است که به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =