دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خانم دینا حبیب، آمریکایی مصری‌تبار را به عنوان مشاور طرح‌های اقتصادی خود برگزید.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب سایت شبکه خبری العربیه، دینا حبیب، در سال 1973 پس از جنگ اعراب و اسرائیل در مصر چشم به جهان گشود. او سپس به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد.

دینا برای نخستین بار با جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در زمینه پروژهای امور خیریه مشغول به کار شد و پس از ان به ریاست بنیاد خیریه «گولدن ماکس» انتخاب شد و به کار خود در این بنیاد ادامه داد . او سپس به عنوان همکار کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا در بخش امور فرهنگی و آموزشی وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار شد.

دینا همچنین برای مدتی سمت معاون سرپرست امور دیپلماتیک و عمومی در وزارت خارجه آمریکا را بر عهده گرفت و توانست حداقل 10 هزار زن آمریکایی را در راه‌اندازی پروژه‌های سودآوراقتصادی، تشویق و با ارایه مشاوره‌های اقتصادی آنها را کمک کند. از جمله زنانی که با کمک دینا حبیب در طرح‌های اقتصادی خود موفق شدند، می توان خانم اودجی ماجیبوب از شهر لاگوس نیجریه را نام برد. این خانم با استفاده از کمک‌های مشورتی دینا حبیب، در سال 2007 رستورانی را با سرمایه‌ای به مبلغ تنها 8 دلار رستورانی را در آشپزخانه منزل خود ایجاد کرده، این رستوران سپس به یکی از بهترین رستوران‌های شهر «لاگوس» تبدیل شد.

دینا حبیب همچنین در همکاری با بانک جهانی موفق به راه‌اندازی پروژه‌های بزرگی با سرمایه‌ای به ارزش 600 میلیون دلار برای زنان در سراسر جهان شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =