برگزاری سمینار بازاریابی  ویژه شرکت های تعاونی در استان سمنان

سمینار "توانمند سازی مدیران شرکت های تعاونی در زمینه روش های بازاریابی" باحضورمدیرکل، مدیر تعاون و روئسای ستادی حوزه تعاونِ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ، رئیس ، جمعی از مدیران و نخبگان شرکت های تعاونی استان با تدریس دکتر عباسی از مدرسین صاحب نام کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در ابتداي اين سمينار كه بمنظور تحقق راهبرد ششم تحول بخش تعاون (توسعه بازار و تقويت برند تعاوني) و اجرايي نمودن برنامه هاي ترويجي تعاون استان برگزار شده بود، غنيان، مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ضمن توضيح اهميت بازاريابي، تبليغات و برند، ارزش و جايگاه آن را در بخش تعاون، كه از منظر قانون اساسي بعنوان يكي از شركاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي گردد، مهم برشمرد و افزود: اصولي ترين و ساده ترين راه براي ورود به بازار و شناساندن اهميت محصول يك تعاوني شركت در نمايشگاه ها، جشنواره ها ، همايش ها و مواردي از اين قبيل مي باشد تا يك تعاوني بتواند مقوله نياز به محصول خود را به جامعه مخاطب القاء نمايد. لذا با توجه برپايي نمايشگاها و جشنواره هاي متعدد و متنوعي كه در اين راستا در سطح كشور در حال برگزاري مي باشد و با توجه به بالا بودن معنا دار تعداد تعاوني هاي فعال در استان سمنان از ميانگين كشوري انتظار مي رود حضور شركت هاي تعاوني استان در اين برنامه ها بيش از پيش پر رنگ تر گردد.
وي در ادامه با توضيح راهبرد هاي هفت گانه تحول بخش تعاون كه در سالهاي اخير تدوين گرديده و با تاكيد بر راهكار ششم آن در ارتباط با توسعه بازار و تقويت برند تعاوني ها اظهار داشت: اگر به اين مقوله توجه نشود ، هرچه توليد كنيم ولو اينكه بهترين كالا باشد به فروش نخواهد رسيد.
غنيان در ادامه گفت: با پيدا كردن بازار مناسب براي رونق تعاوني حتي لزومي به افزايش سرمايه نيست. با همين راهكار مي توان نيروي كار و شيفت كاري اضافه نمود و تمركز را روي بهره وري و توليد افزايش داد.
ايشان به كسب و كار و تولید بدون کارخانه ، بعنوان مصداق بارزي در بيان اولويت بازاريابي نسبت به توليد محصول، اشاره و خاطر نشان كرد: با توجه به وجود تعامل بخشي قوي بين تعاوني هاي توليدي ، توزيعي و مصرف در استان سمنان در مقايسه با ساير استان ها ، ايجاد ارتباط از طريق اتاق تعاون و اتحاديه ها در راستاي استفاده از اين توانمندي و پتانسيل در امر بازاريابي ضروري است.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان براي رسيدن جايگاه اقتصاد تعاون به سهم 33 درصدي خود در اقتصاد كشور در برنامه ششم توسعه ابراز اميدواري كرد و گفت : يكي از شاخص هاي رونق ، بازار اشتغال مي باشد كه با در نظر گرفتن اين شاخص، نقش تعاون در اقتصاد استان ما داراي سهم خوبي در اين رونق مي باشد.
غنيان گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز از طريق برگزاري كارگاه ها، دوره هاي آموزشي ، سمينارها وبرنامه هايي از اين قبيل، فضاي تبادل نظر و اطلاعات را اثر بخش مي نمايد و اميدواريم تعاونگران استان از اين ظرفيت و پتانسيل حداكثر استفاده را بنمايند.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان با توضيح فرآيند چگونگي تثبيت يك باور و فرهنگ در يك جامعه و با تاكيد بر اهميت مولفه استمرار در اين فرآيند گفت: در دوران دفاع مقدس نقش تعاون به وضوح و با اذعان بسياري از مديران بسيار تاثير گذار و درخشنده بود كه اميدواريم با استمرار توجه به اين بخش ، تعاون بتواند بر كل فعاليت هاي بخش خصوصي احاطه يابد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =