سرعت رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۲۳کیلومتر بیشتر از میانگین کشور است

ایرنا نوشت : رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت رانندگی در استان نسبت به میانگین کشور 23 کیلومتر بیشتر است.

سرهنگ رحمت الله نجفی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز بیشترین فراوانی تخلفات رانندگی در جاده های برون شهری استان را تشکیل می دهد، افزود: میانگین سرعت در جاده های استان 88 کیلومتر در ساعت است، در حالی که این رقم در جاده های کشور 65 تا 70 کیلومتر اعلام شده است.


وی اظهار کرد: 17درصد تصادفات رانندگی در استان طی 9 ماه امسال مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه و سرعت غیرمجاز بوده است.


رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری با اشاره به افزایش 2.2 درصدی ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای استان افزود: در سال جاری 9 میلیون و 716 هزار و 852 فقره تخلف در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 9 میلیون و 505 هزار و 204 فقره بوده است.


سرهنگ نجفی، نصب دوربین کنترل جاده ای را از مهمترین راههای کاهش تخلفات و همچنین تصادفات دانست و افزود: هم اکنون چهار دوربین کنترل جاده ای در محورهای مواصلاتی استان فعال است.
وی پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری با همکاری استانداری و راهداری استان 40 دوربین جدید در محورهای مواصلاتی استان نصب شود.


گفتنی است ، براساس مصوبه سال گذشته نرخ جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه های دو طرفه و تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 30 کیلومتر بر ساعت) در کلانشهرها و مراکز استان ها و جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی تا 2 میلیون ریال افزایش یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =