واحدمرکزی خبر نوشت: در حالی که فقط دو هفته دیگر از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا زمان باقی است، وی در مقاله ای در پایگاه اینترنتی «هاروارد لا ریویو» Harvard Law Review خواستار اصلاحات در نظام حقوقی و قضایی کشورش شد.


پایگاه اینترنتی مجله هاروارد نوشت: اوباما همچنین در خصوص نقش رئیس جمهور در کاهش زندانی شدن افراد نوشت.
وی در مقدمه این مقاله نوشت: « افرادی که افتخار می یابند در سمت رئیس جمهور و سمت های بالای قوه مجریه خدمت کنند، وظیفه دارند از این نفوذ برای ارتقای عدالت و اثربخشی نظام قضایی در تمام مراحل، استفاده کنند. چگونگی رفتار با شهروندانی که اشتباه می کنند (حتی اشتباهات جدی)، بدهی های آنها به جامعه باید پرداخت شود و این افراد سزاوار داشتن فرصت دیگری هستند.»
به عقیده اوباما، اصلاحات جنایی-قضایی فقط موضوعی سیاسی نیست بلکه موضوعی است که مایه نگرانی عمیق شخصی است.
اوباما: من به عنوان یک سازمان دهنده جامعه، خودم شاهد بودم چگونه نظام عدالت کیفری ما موجب تشدید نابرابری می شود. این نظام، جوانان ما را که اشتباهات آنها بدتر از اشتباهات خود من نبود بازداشت می کند.
وی افزود: «من به عنوان یک سازمان دهنده جامعه ، خودم شاهد بودم چگونه نظام عدالت کیفری ما موجب تشدید نابرابری می شود. این نظام ، جوانان ما را که اشتباهات آنها بدتر از اشتباهات خود من نبود بازداشت می کند و آنها را در یک چرخه بی پایان از به حاشیه رانده شدن و مجازات به دام می اندازد. بیش از بیست سال پیش، من در مورد تجربه خودم در محله هایی نوشتم که در آنها سوابق زندان بیش از یک نسل، از پدر به پسر منتقل می شد.»
اوباما در مقاله اش نوشته است: حدود دو میلیون و دویست هزار آمریکایی امروز زندانی هستند و این تعداد از سال 1980 بیش از چهار برابر شده و این تعداد زندانی از تعداد زندانیان در هر کشور دیگری بیشتر است.
اوباما نوشته است: «آمریکا با داشتن تنها 5 درصد از جمعیت جهان، نزدیک به 25 درصد از زندانیان در جهان را داراست. اگر کسی هزینه در سطح ایالتی و محلی را محاسبه کند، کل بودجه آمریکا برای حبس افراد، تا رقم سرسام آور هشتاد و یک میلیارد دلار افزایش می یابد. این رقم برای تامین مالی طرح های تحول آفرین مانند پیش دبستانی همگانی برای همه افراد سه تا چهار سال در آمریکا کافی است.»
هفتاد میلیون آمریکایی - تقریبا یک سوم از جمعیت بزرگسال - نوعی سابقه کیفری دارند که می تواند مشکلات و محدودیت هایی از جمله موانع اشتغال، رای گیری، آموزش، مسکن، و مزایای عمومی به وجود آورد.
برآورد می شود که هفتاد میلیون آمریکایی - تقریبا یک سوم از جمعیت بزرگسال - نوعی سابقه کیفری دارند که می تواند مشکلات و محدودیت هایی از جمله موانع اشتغال، رای گیری، آموزش، مسکن، و مزایای عمومی به وجود آورد. هر سال، بیش از یازده میلیون آمریکایی به داخل و خارج زندان ها می روند که این موضوع به توانایی آنها برای کار و حمایت از خانواده شان لطمه می زند.
اوباما تاکید کرد فقط همه گیری جرم در دهه های 1980 و 1990 موجب زندانی شدن گسترده افراد نشد بلکه سیاست گذاری‌های تبعیض آمیز از لحاظ نژادی نیز در این‌باره مؤثر بوده است.
رئیس جمهور آمریکا نوشت: «بخش زیادی از تحقیقات نشان می دهد اعضای جوامع آمریکای لاتین تبارها و سیاه پوست ها احتمال بیشتری دارد جلویشان گرفته شود، بازرسی، بازداشت و به مجازات های شدیدتر محکوم شوند. نسبت زندانی شدن والدین، برای کودکان آمریکای لاتین تبارها و سیاه پوستان، دو تا هفت برابر بیشتر است.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =