فضل الله شیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت : بیشترین وقوع تصادف در ایام هفته با ۱۵/۹درصد روزهای پنج شنبه به دلیل تعطیلات آخر هفته وافزایش حجم ترافیک به دلیل مسافرت های درون استانی درزیارت از اماکن متبرکه وجاذبه های تفریحی استان رخ می دهد.

حدیث جمشیدی : رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه در وقوع اکثر تصادفات رانندگان غیربومی هستند که به محورها آشنایی ندارند،افزود: خستگی وخواب آلودگی ناشی ازرانندگی طولانی باعث افزایش تصادفات شده است .که حضور تیم های کشتی پلیس راه وتیم امداد ونجات در این زمان مهم است .


سرهنگ فضل الله شیری گفت: فرماندهان پاسگاه ها و مسؤولان ارگانهای امدادی با شناخت مناطق حادثه خیز جابه جایی تیم های پوشش ترافیکی وامدادی رافراهم کنند.


فضل الله شیری با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات پلیس راه در سه حوزه است .تصریح کرد: همکاران ما همواره در معرض آموزش قرار می گیرند.و براساس نیاز دوره های آموزشی برای تعالی همکاران برگزار می شود.


وی تاکید کرد: مهارت حرفه ای واخلاقی همکاران در دست کار است . که میزان توانایی در حین انجام ماموریت سنجیده می شود.که پلیس راه با انجام دو طرح اربعین که انجام شده و طرح بزرگ زمستانی که درحال اجرا است .


این مسؤول با اشاره به اینکه مهندسی ترافیک در ۶۶نقطه استان شناسایی نقاط حادثه خیز و ورفع مشکلات در دست اقدام است ،افزود: براساس جدول ۹ماهه گذشته آمار فوت شدگان از بیست و پنج نفر به پانزده نفر درآذرماه امسال نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ شیری گفت: براساس آمارپزشکی قانونی وگزارش معاون امور اقتصادو دارایی در چهارده سال اخیر ۳۱۵هزار نفر با مرگ روزانه متوسط ۶۱نفر در حوادث رانندگی جان باختند.که حدود ۲۲میلیارد تومان در روز خسارت مالی داشته است .


وی تصریح کرد: در سال ۹۴براساس آمار پزشکی قانونی از۱۶هزارو ۵۸۴نفر در تصادفات درونشهری وبرون شهری جان خود را ازدست دا ده اند.که در هشت ماهه سال ۹۵ازمیان ۱۱هزارو ۶۳۴نفر سهم آمار فوت شدگان درونشهری ۴هزارو ۸۳نفراست که ۷هزارو۵۴۱نفردر تصادفات برون شهری جان خود را ازدست داده اندکه متوسط روزانه ۴۸نفراست.


سرهنگ شیری گفت: در سال ۹۴به طور متوسط روزانه حدود ۵۰نفرجان خودرا ازدست داده که این ازاین رقم ۲۲نفر درصحنه تصادف فوت و۲۸نفر در مسیر انتقال ویا مراکز درمانی فوت کرده اند.


رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: فوت هر نفر به طور متوسط رقمی معادل یک میلیاردو دویست میلیون تومان خسارت برجامعه و خانواده تحمیل که تبعات اجتماعی پیدا وپنهان آن قابل مقایسه نیست .


سرهنگ فضل الله شیری با بیان اینکه در سال گذشته در کشور از ۶۰درصد ضربه مغزی هشت تا دوازده درصدخونریزی وبقیه به علت شکستگی وتبعات آن بوده است ، تاکید کرد: ضربه به سر وخونریزی های آئورتی دررساندن مصدومان به بیمارستان زمان بسیار کوتاه تری را می طلبد .


شیری بابیان اینکه بیشترین تصادفات وسیله نقلیه در ۹ماهه امسال مربوط به سواری با ۷۰/۶درصداستکه وانت بارها با ۱۲/۳درصد در رتبه دوم قراردارند ،افزود: که ۳۷/۷درصد در ۹ماهه امسال در عدم توانایی کنترل وسیله منجر به تصادف شده است.که ۲۰/۵درصد تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و ۱۳/۹درصد مربوط با انحراف به چپ بوده است .


وی گفت:در بررسی علت نهایی فوت شدگان ۷۰/۵درصد مربوط به ۱۷۲نفر ضربه به سربوده است .که ازبین ۴۷ نفر ۱۹/۵درصد شکستگی متعدد بوده است که عمده ترین علت مرگ ضربه به سر بوده است .که نبستن کمربند ایمنی توسط راننده وسرنشین خودرو و عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتور سوران و همچنین استاندارد نبودن کمربند ایمنی برخی از خودروهااست.


شیری با بیان اینکه درهر ۳۵کیلومتر باید یگ پایگاه اورانس وامدادونجات در راهها داشته باشیم ،تصریح کرد: هشت هزار کیلومترراه اصلی و بزرگراه و راه فرعی داریم .که زمان مناسب برای رسیدن به مصدوم در شهرها در ۸۰درصد موارد کمتر از هشت دقیقه باشد.که باید در جاده ها کمتراز پانزده دقیقه باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =