وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه سرپرست معاونت ‌آموزش ابتدایی، انگیزه خود از قبول تصدی وزارت آموزش وپرورش را خدمت به کودکان دوره ابتدایی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ پیش از ظهر امروز فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم معارفه سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان علاقمندان گفت: دوره ابتدایی یکی از بهترین دورانی است که معلم می‌تواند در آن خدمت کند، زیرا کودکان صادق هستند و معلم نیز با آنها صادق می‌ماند.

وی راز جوان ماندن معلمان دوره ابتدایی را صداقت بچه‌ها دانست و افزود: هر اتفاق تربیتی که قرار است برای انسان رخ دهد ، باید در دوره ابتدایی پی ریزی شود.

دانش آشتیانی گفت: زمینه رشد کودک باید قبل از دوره پیش دبستانی فراهم شود و با توسعه مشاوره به این دوره باید آموزش های لازم به مادران در زمینه تربیت کودکان را ارائه دهیم.

وزیر آموزش وپرورش، محیط تعلیم و تربیت را فراتر از مدرسه دانست و افزود: کودک در خانواده و در جامعه از گروه همسالان خود یادگیری دارد، از این رو اعتقادم این است که دانش آموزان پایه اول و دوم نباید از یکدیگر تفکیک شوند تا فرآیند یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

عضو کابینه تدبیر وامید با اشاره به چندگانه بودن هوش و استعدادهای انسان، خاطرنشان کرد: اگر فرد در بزرگسالی توان استفاده از تمامی استعدادهایش را نداشته باشد ، علت آن است که شرایط شکوفایی و بسترهای رشد در دوران کودکی برایش مهیا نشده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان افرود: چنانکه شایسته است، باید حقوق کودکان را رعایت کنیم.

دانش آشتیانی سرعت یادگیری در دوره ابتدایی را بالا دانست و افزود: این سرعت در بزرگسالی کاهش می یابد، بنابراین شرایط یادگیری در دوره ابتدایی فراهم تر است، البته با ارائه کتاب هایی با محتوای متعدد و متنوع در این دوره نباید جلوی رشد هوش های چندگانه دانش آموزان گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پرورش استعدادهای کودک باید محیط مدرسه را شبیه محل زندگی کنیم تا دانش آموز احساس راحتی و آرامش کند و مدرسه از فضای خشک و سکون ، به فضای شاد و مفرح تبدیل شود.

وی صمیمیت را مهم ترین مسئله در فضای آموزشی توصیف کرد و افزود: محیط مدرسه باید به گونه ای شاد و صمیمی باشد که دانش آموز از تعطیلی مدرسه ناراحت شود.

عضو کابینه تدبیر وامید گفت: بالاتر از مدرسه محوری، جامعه محوری است زیرا دانش آموز تنها 6 ساعت در مدرسه است و بیشتر آموزش ها را در جامعه فرا می گیرد که این نیاز به آشنایی بیشتر اولیا با مسائل تعلیم وتربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل و صنوف مختلف جامعه از جمله هنرمندان، ورزشکاران و... در تربیت بچه ها نقش دارند و هر حرکتی در اجتماع رخ دهد در تربیت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار خواهد بود.

وی فرآیند تعلیم وتربیت را فراتر از دستگاه آموزش وپرورش دانست وافزود: دانشکده‌های علوم تربیتی در دانشگاه ها در فرآیند تعلیم وتربیت مؤثرند و با این نگاه است که برخی مدیران را از دانشگاه ها انتخاب کرده ام.

دانش آشتیانی افزود: هنر ما در آموزش وپرورش این است که همه دستگاه‌ها را در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت دهیم تا تربیت دانش آموزان به بهترین شکل صورت پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر شرایطی مهیا شود که حق انتخاب داشته باشم ، تدریس در دوره ابتدایی را ترجیح می دهم زیرا کار در این دوره لذت بخش و فضا، سرشار از صداقت است.

گفتنی است؛ در این مراسم دانش آشتیانی حکم انتصاب رضوان حکیم زاده به سمت سرپرست معاونت ابتدایی را به وی اهداء و از زحمات محمد دیمه‌ور تقدیر کرد.

ارزش خدمت در دوره ابتدایی، قابل مقایسه با دیگر دوره‌های تحصیلی نیست

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: باید سخاوتمندانه شرایط و امکانات رشد را برای کودکان فراهم کنیم.

پیش از ظهر امروز رضوان حکیم زاده در آیین معارفه سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان علاقمندان گفت: ارزش خدمت در دوره ابتدایی با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست ، زیرا معلمان و مربیان این دوره تحصیلی، بیشترین سهم را در تربیت انسان دارند.

حکیم زاده افزود: به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید شرایط رشد و تربیت را برای انسانی که قرار است خلیفه الله باشد فراهم کنیم، زیرا مهم ترین مرحله تربیت و رشد انسان دردوره ابتدایی صورت می گیرد.

وی گفت: خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ابتدایی بسیار بالاست، زیرا با افزایش سن ، انسان تحت تأثیردیگران و باورهای مختلف، خلاقیت خود را از دست می دهد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی گفت: تنها با نیت خیر نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت را به پیش ببریم، بلکه باید امکانات رشد را سخاوتمندانه فراهم و شرایط را هموار سازیم.

وی بهترین فصل زندگی انسان را دوران کودکی دانست وافزود: باید تلاش کنیم تربیت انسان خلیفه ا... به نحو احسن انجام گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 1
    راست میگیدآقای وزیر یک چرخی در مدارس ابتدایی و راهنمایی بزنید و ببیند چطور بچه های کوچک مظلومانه به جرم بازی کردن کتک میخورند در حالیکه سیستم آموزشی پیشرفته ای چون کشور فنلاند فقط بر اساس بازی نوشته شده و موفقیت آنها چندین برابر ماست یک تحقیق میدانی ساده تمام کودکان کتک خورده را به شنا نشان میدهد .به زنجان هم تشریف بیارید کم نیست از این موارد
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    1 0
    "وی راز جوان ماندن معلمان دوره ابتدایی را صداقت بچه‌ها دانست " به همین خاطر هست که معلم 65 ساله فرزندان ما در مدارس غیر انتفاعی اصلا بهش نمی آد در یک عبارت باید گفت : فرزندان امروزی اکثرا با اشتیاق و انگیزه فراوان پا به مدرسه می گذارند، اما سال اول به پایان نرسیده تمامی انگیزه های آنها از بین رفته و در سال دوم دیگر به اجبار به مدرسه میروند. در این شرایط صحبت از خلاقیت و نوآوری به افسانه بیشتر شبیه است