گلایه فناوران لرستانی از مسئولان استانی

نشست پژوهشگران، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران بانک‌ها و برخی از مدیران ذی‌ربط در حوزه پژوهش در سالن جلسات استانداری برگزار شد

نرگس سپهوند: نشست پژوهشگران، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران بانک‌ها و برخی از مدیران ذی‌ربط در حوزه پژوهش در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرانلاین لرستان ،در این جلسه پژوهشگران و فناوران به بیان طرح و مشکلات حوزه طرح خود پرداختند و مصوب شد مشکلات مالی و تسهیلات کارآفرینی موردنیاز فناوران و پژوهشگران در ستاد تسهیل استانداری مطرح شود.
فضای محدود و نامناسب پارک علم و فناوری هم به‌عنوان یکی از موانع پژوهشگران بیان شد که اتفاق‌نظر بر این اساس مصوب شد که ساختمانی واقع در شهرک صنعتی با فضای بزرگتر و بهتر را به پارک علم و فناوری اختصاص دهند و نیز مشخص شد در کنار این واحد یک ساختمان کسب‌وکار نیز وجود دارد که تناسب بیشتری با فعالیت فناوران و پژوهشگران دارد.
گفتنی ست در این جلسه زمان اختصاصی به هر فناور گاهی چند دقیقه بیش نبود که با اعتراض آن‌ها همراه بود.
امیر دالوند مدیرعامل شرکت کوه افق کاوش بابیان رزومه کاری و طرح خویش در مدت سه دقیقه با تذکر شاکرمی رئیس پارک علم و فناوری استان مواجه شد.
وی در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین، گلایه کرد:ما به‌عنوان مؤثرترین افراد جامعه و نخبگان علمی و اقتصادی بایستی موردحمایت باشیم. مگر می‌شود یک نخبه در سه دقیقه تمام طرح و مشکلاتش را ارائه دهد؟ این جلسات بیشتر جنبه برگزاری نمایشی و فرمایشی داشته و خروجی مناسبی را نخواهد داشت. انتظار می‌رود پارک با تشکیل کمیته‌های تخصصی به‌طور منفک به رفع مشکلات فناوران کمک کند.
گاهی برخی از طرح‌های فناوران در توان پارک نیست نه به لحاظ اجرا و نه به لحاظ تأمین منابع مالی و باید از طریق برگزاری این جلسات و مدیریت ارشد استان حل‌وفصل شوند.
مدیرعامل شرکت کوه افق کاوش افزود: دعوت از 28 نفر فناور در یک جلسه محدود جهت ارائه چه بازدهی خواهد داشت! در استان لرستان متأسفانه برای سرمایه فکری پشیزی ارزش قائل نمی‌شوند و همه‌چیز توأم با حب و بغض است و متأسفانه با افراد گزینشی رفتار می‌شود.
امیر دالوند تصریح کرد: به ما گفته می‌شود حق ندارید خودتان را معرفی کنید! زمانی که در خصوص موضوعی حساس و فوق تخصصی صحبت می‌کنیم قطعاً باید گفت که کی هستیم و چقدر دانش داریم و رزومه من چیست اما الاسف به مذاق آقایان خوش نمی‌آید.
سید علی نادر دهقان رئیس جهاد دانشگاهی خرم‌آباد نیز گلایه کرد:37 شرکت را تحت پوشش دارد که هیچ‌کدام تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار نگرفته‌اند.
گفتنی ست: طی دو جلسه اخیر استانداری فقط مشکل یک فناور که اختصاص زمین جهت کاشت زیتون بود، رفع شد و متأسفانه به سایر مسائل و مشکلات دیگر فناوران استان رسیدگی چندانی نشد.
دالوند افزود:زمانی که یک فناور با دست‌خالی طی 8 ماه می‌تواند 5 میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته باشد، قطعاً اگر حمایت شود، شگفتی‌آفرین خواهد بود.
مقامات مسوول در هر جایگاهی که باشند نباید موجبات دل‌زدگی اصحاب علم را دامن بزنند چه‌بسا این رفتارها از مسببات فرار مغزها و مشکلات جامعه امروز خواهند بود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =