ایسنا نوشت: معاون گردشگری استان تهران از ارجاع پرونده خانه‌های غیرمجاز چینی‌ها به کمیسیون ارتقاء گردشگران خارجی برای تصمیم‌گیری نهایی و فوری خبر داد.

خانه هایی که علی رفیعی موضوعش را در میان گذاشته، در اصل اقامتگاه‌های کارگران و دانشجویان رشته‌های زبان فارسی و دروس قرآنی چین است که در اختیار دیگر هموطنان‌شان قرار داده می‌شود، گردشگران و تاجرانی چینی که به ایران سفر می‌کنند و در خانه‌هایی که از هیچ مرکزی مجوز رسمی ندارند، اقامت می‌کنند.

به گفته یکی از راهنمایان ایرانیِ چینی‌زبان، تا به حال ۱۰ واحد از این خانه‌ها فقط در شهر تهران شناسایی شده است.

در این میان خانه‌های دیگری هم شناسایی شده‌اند که ظاهرشان مسکونی، اما کاربری اصلی‌شان هتل است. اقامتگاه‌های غیرمجازی که توسط چینی‌های مقیم ایران و دور از چشم دیگران اداره می‌شود.

آن طور که معاون گردشگری استان تهران قبلا گفته بود، این پرونده تا به حال در سه جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقاصد گردشگری استان تهران، بررسی شده و نشانی تعدادی از آنها هم در کارگاه آشنایی با ویژگی‌ها و فرصت های بازار گردشگری چین، فاش شده است، یعنی خیلی راحت می‌شود سراغ‌شان رفت.

رفیعی به ایسنا می‌گوید: اطلاعات تمام این اماکن شناسایی و به صورت مستدل و مستند جمع‌آوری شده است.

حالا خیلی‌ها مخصوصا آنهایی که به خاطر نفوذ اتباع چینی مقیم ایران، کسب و کارشان در صنعت گردشگری به خطر افتاده، این کار ‌ینی ها را نوعی کلاهبرداری و یا نفوذ مافیا به صنعت گردشگری ایران تلقی می‌کنند.

معاون گردشگری استان تهران که از ماه‌ها قبل در حال پیگیری این جریان است، می‌گوید: پرونده خانه‌های غیرمجاز گردشگران چینی برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی استان تهران ارسال شده و ان‌شاءالله با قید "فوریت"، بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که تا زمان تعیین تکلیف در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران، این خانه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟ اظهار کرد: این اماکن درحال بررسی نهادهای نظارتی است، به محض دریافت گزارش، اقدامات قانونی انجام می شود.

معاون گردشگری تهران پیشتر نیز گفته بود: قانون برای ما مشخص کرده اتباع خارجی که به عنوان گردشگر یا حتی مهمان به ایران سفر می‌کنند، باید در چه اماکنی اقامت داشته باشند و چگونه پذیرایی شوند. براساس این قوانین تنها اماکنی که از سایر دستگاه‌های ذیربط مثل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری مجوز گرفته باشند می‌توانند خدمات اقامتی بدهند. غیر از این، اقامت در سایر اقامتگاه‌ها، غیرمجاز تلقی می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    مگه زوره یک چینی دوست داره بره جایی که هموطنش اداره می کنه تا دولا پهنا باهاش حساب نکنن
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      68 5
      حالا اگر اروپایی و امریکایی این کار و کرده بود هزار مدل انگ بهش میچسبید و .... ولی چین و روسیه هر بلایی سر ما بیارن مشکلی نیست
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    95 15
    بنظرم در همه امور بايد مراقب اين چيني ها بود چون استاد تقلب و دغل بازي هستند.
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    85 8
    دنیا داره از " ایر بی ان بی " استفاده می کنه، اینجا میگن بهش خانه غیر مجاز کلا هرچی که واسه دولت مالیات نندازه غیر مجازه.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      1 0
      البته ایر بی ان بی ایران رو تحریم کرده تو لیستش اجازه نمیده
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    18 7
    چيني هايي كه در ايران كار ميكننددر اين خانه ها اقامت دارند ، ولي چون گرفتن ويزاي كار در ايران بسيار سخت و بوروكراسي اداري طولاني دارد، با ويزاي توريستي ميان ولي مشغول كار در شركت هاي مختلف نظير مترو ،،،،، هستند شما نبايد توقع داشته باشيد كسي كه دو يا سه ماه مي خواد اقامت كنه بره تو هتل،
  • رامين ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    31 5
    واقعا باعث تاسفه. اين چند تا گردشگر را هم فراري بدهيد بروند. ادعاي قطب گردشگري هم داريد. من هر جا ي دنيا برم ايناليا ، فرانسه حتي استراليا اول سعي مي كنم از روي وبسايت ايربي ان بي همين خانه ها اجاره كنم اگر نشد ميرم هتل. اينطوري تمام مردم شمال خودمون متخلف مي شوند كه ما چند رز خانه هايشان را اجاره مي كنيم.
  • بی نام RU ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    27 7
    کارگر چینی در ایران؟مگر ما خودمان این همه جوان بیکار نداریم که برداشتید از چین کارگر اوردید؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      3 3
      اکثر این کارهایی که کارگران چینی و افغانی می کنند کارگران ایرانی حاضر به اون کار نیستند
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    2 1
    فردا نوزاد چيني هم ميفروشن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    5 0
    حالا اگر ما در کشور آنها این کارها را میکردیم داداگاه و دادگاه کشی بود و معلوم نبود چه برسرمان میآید و آخر سر هم کلی تاوان نقدی میدادیم و از کشورشان اخراج . درسته دولت گرامی شما هم دستی از آستین بیرون بیاورید . که این چشم بادامی ها نه تنها اقتصاد کشورمان را فلج کرده اند فردا پس فردا کشورمان را هم از دستمان در میآورند.
  • البرز IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 0
    چند وقت دیگه یه قسمت تهران رو می گیرن یه چاینا تاون china town می زنن.