رفع مشکلات فرهنگی دغدغه اصلی شورای شهر کرج است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج توجه به ارزش ها و آرمان های دینی جهت پیشرفت فرهنگ و عدالت اجتماعی را از دغدغه های اصلی شورای شهر عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد علی بخشی با بیان این مطلب اظهار داشت: اهمیت دادن به عرصه فرهنگی و اجتماعی مستلزم برنامه ریزی بلندمدت و صرف هزینه است، بسیاری از انسان ها صفات و رفتارهای خود را از محیط و فرهنگ حاکم کسب می کند و با توجه به اینکه کلیدترین عنصر در توسعه هر جامعه، مردم آن جامعه هستند باید از فرهنگ و آگاهى و مهارت‏ هاى گوناگون برخوردار باشند.

وی، فرهنگ ایثار و شهادت را در رأس تمام امور دانست و افزود: شهدا جان و مال خود را در اعتلای کشور و حفط ناموس وطن از دست دادند و ما امروز موظفیم تا با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت راه آنها را ادامه دهیم.

نمانده مردم در شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود در حالی مقوله فرهنگ را در اجرای پروژه‌های شهری ضروری دانست که معتقد است، فرهنگ به روح و فکر انسان شکل می‌دهد و انگیزه اصلی وی را به‌سوی مسائل مختلف فراهم می‌سازد.

علی بخشی بابیان اینکه مباحث فرهنگی از دغدغه های اصلی شورای اسلامی شهر کرج می باشد فرهنگ را زمینه مناسبی برای پرورش صفات برتر انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ به‌ عنوان زیربنای هر تحول در صورت توجه می‌تواند موتور توسعه را به حرکت درآورد.

به گفته بخشی کلانشهر کرج به عنوان یکی از کانون های جمعیتی کشور دارای مشکلات و آسیب هایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که چنانچه برای مدیریت و کاهش آنها اقدامات لازم صورت نگیرد، شاید اقدامات ثانویه از کارآیی و اثرگذاری لازم برخوردار نباشند که این به معنی تشدید معضلات روانی و خشونت در جامعه است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =