عملکرد مرکز دفن زباله حلقه دره کرج رصد شد

عملکرد مرکز دفن زباله در حلقه دره کرج توسط رئیس واعضای کارگروه پسماند رصد و بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت های این مرکز توسط اعضا تاکید شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی صبح امروز در جریان بازدید از بخش های مختلف بازیافت و کمپوست سایت حلقه دره از نزدیک به بررسی عملکرد و خروجی ساختارهای کاربردی سایت حلقه دره پرداخت.
وی ضمن بازدید از امکانات و تجهیزات موجود، اتخاذ رویکرد علمی و تخصصی به موضوع مدیریت پسماند را موجب ارتقای سلامت شهرعنوان کرد.
در ادامه بازدید مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد
طبق آمارهای ارائه شده، 105 هکتار از این اراضی به دفن زباله و 20 هکتار آن به کارخانه کمپوست اختصاص دارد؛ بر اساس برآوردهای صورت گرفته، روزانه بالغ بر یکهزار تن زباله شامل مواد آلی، مواد باز یافتی و ... وارد مرکز دفن حلقه دره می شود. علاوه بر این با توجه به پیش بینی سایت مخصوص دفن زباله های عفونی، روزانه بیش از پنج تن زباله عفونی از طریق این سایت دفن می شود.
از دیگر اقداماتی که از طریق این سایت انجام می شود، پردازش زباله های تولیدی است که طبق آمار سازمان پسماند شهرداری کرج، میزان پردازش زباله ها در این مرکز طی سال جاری دو برابر شده است؛ بطوریکه پیش از این روزانه 500 تن زباله در سایت حلقه دره پردازش می شد که این میزان در سال جاری به یکهزار تن رسیده است.
در جریان این بازدید همچنین اعلام شد تا طی فراخوان عمومی ظرف یک ماه آینده از هیات عالی سرمایه گذاری دعوت می شود تا تشریفات قانونی را برای همکاری و سرمایه گذاری آغاز نمایند.
بر اساس این گزارش، عزم استانی در مجموعه استان برای حل و فصل موضوع پسماند وجود دارد و یکی از اولویت های تصمیم گیری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
گفتنی است، مرکز دفن زباله حلقه دره، محل دفن زباله های شهری، بیمارستانی و نخاله های ساختمانی کرج می باشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =