بانوی شناگر اهوازی رکورددار جهانی شد/ مهناز کریمی: به دنبال ثبت رکورد در گینس هستم

بانوی شناگر اهوازی موفق به ثبت رکورد پای ثابت دوچرخه بدون استفاده از دست در کشور شد و رکورد جهان در این آیتم را بهبود بخشید.

به گزارش خبرآنلاین، خانم مهناز کریمی به عنوان نخستین بانوی رکورد دار شنای استقامت استخری کشور در این باره گفت: پای ثابت دوچرخه بدون استفاده از دست یکی از سخت ترین آیتم های آزمون های نجات غریق محسوب می شود.

وی افزود: در آزمون های نجات غریق زمان تعیین شده برای آقایان 10 دقیقه و خانم ها 5 دقیقه مشخص شده و کسانی که این زمان را کسب کنند پذیرفته  می شوند.

کریمی با اشاره به اینکه وی سه رکورد کشوری در شنای استقامت استخری را در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: در سال 93 با 13 ساعت شنای ممتد به مسافت 20 کیلومتر رکورد کشور را به خود اختصاص داد و موفق شد در نتیجه تمرینات مستمر در سال 94 این رکورد را به 14 ساعت به مسافت   32 کیلومتر و 760 متر و در سال 95 به 15 ساعت به مسافت 32 کیلومتر و 973 متر افزایش دهد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های مدیریت ارشد و باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت، گفت: با وجودی که از ناحیه دست  آسیب دیده بودم اما تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم رکورد پای ثابت دوچرخه بدون استفاده دست را در جهان کسب نمایم.  

این بانوی ورزشکار افزود: رکورد جهانی آقایان در این آیتم  10 ساعت است در حالی که با تلاش فراوان رکورد 12 ساعت و 12 دقیقه و 12 ثانیه را بنام خود ثبت کردم و هم اکنون به دنبال ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس هستم.  

کریمی اظهار کرد: در برنامه رکورد گیری که همزمان با سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در استخر کارگر اهواز برگزار شد، داوران کمیته ثبت رکورد کشور حضور داشتند که تاییدیه آنان برای پیگیری و ثبت در کتاب رکوردهای گینس ارسال خواهد شد.

سر ناجی استخر شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از مسئولان استخر کارگر اهواز، گفت: برای کسب نخستین موفقیت خود در این رشته ورزشی چهار سال تلاش و برنامه ریزی داشته و در سه سال گذشته نیز به طور مستمر تمرینات خود را در اهواز و کیش دنبال نمودم.  

وی افزود: 16 سال است که در رشته نجات غریق به صورت حرفه ای فعالیت دارم و بیش از 9 سال در بخش ورزش بانوان باشگاه فرهنگی ورزشی ملی حفاری مشغول بکار می باشم. 

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =