استاندارن ایلام و واسط در مراسم اختتامیه دوره آموزش جوشکاری آرگون ویژه کارآموزان بین المللی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه دوره آموزش جوشکاری آرگون ویژه کارآموزان بین المللی و آئین تقدیر از مدال آوران هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که با حضور محمدرضا مروارید-استاندار ایلام و مالک خلف وادی- استاندار واسط عراق- برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته پیشرفت های خیلی خوبی در ارتباطات و مراودات بین دو استان واسط و ایلام داشته ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم دو کشور ایران و عراق و هم دو استان ایلام و واسط زمینه های مشترک زیادی برای ارتباطات و هم افزایی ها دارند.
استاندار ایلام با اشاره به این نکته که تمام امکانات استان ایلام در اختیار استان واسط و سایر استان های عراق است، ابراز داشت: در زمینه های ورزشی، قرآنی و بیابان زدایی اقدامات خوبی بین دو استان انجام شده است و در زمینه مهارت آموزی نیز امکانات و مربیان خیلی خوبی داریم که می توانیم خدمات و آموزش های لازم را به متقاضیان عراقی ارائه نمائیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مدرک دانشگاه ایلام برای وزارت علوم عراق معتبر است و جوانان عراقی می توانند به عنوان دانشجو در این دانشگاه پذیرش شوند.
مروارید کسب مقامات کشوری توسط جوانان ایلامی شرکت کننده در مسابقات ملی مهارت را نشانگر توان استان در زمینه مهارت آموزی دانست.
مروارید یادآور شد : ما استان های مرزی ایلام و واسط می توانیم با هم افزایی استعدادها و پتانسیل هایمان می توانیم استان هایی پیشرفته در کشورهای خودمان باشیم.
استاندار واسط عراق نیز در این مراسم، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد نتایج یکی از مراودات بین استان های ایلام و واسط هستیم.
وی با اشاره به قرابت خانوادگی و فرهنگی بین دو استان گفت: تمام زمینه ها برای ارتباطات دو طرفه وجود دارد.

مالک خلف وادی ایران را تنها کشوری معرفی کرد که با جدیت با عراق در ارتباط است و از این کشور پشتیبانی می کند. وی اضافه کرد: به خاطر سعی و تلاش صورت گرفته در این دوره های آموزشی از جانب مرکز فنی و حرفه ای ایلام، دوره های دیگری را نیز در آینده در ایلام برگزار می کنیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =