برخی از کاربران خبرآنلاین عنوان کردند که «افزایش حقوق‌ها باید براساس اصول اقتصادی باشد تا قدرت خرید مردم بهبود پیدا کند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که بررسی‌ها و مذاکرات در خصوص دستمزد کارگران آغاز شده که تورم آذرماه ۸.۶ درصد اعلام شده است. این چهارمین ماه متوالی است که تورم تک‌رقمی است.

برخی‌‎کارشناسان بر این باورند که دستمزد،حداکثر باید ۳ تا ۵ درصد بیشتر از نرخ تورم باشد، به این دلیل که افزایش دستمزد بر انتظارات تورمی دامنمی‌زند. حال این سوال مطرح است که در شرایط کنونی دستمزد سال آینده چقدر باشد، بهتر است؟ کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرسنجی، عنوان کردند که «حداقل حقوق باید یک میلیون و 200 هزار تومان باشد که با اضافه کار تا 1.5 میلیون تومان قابل افزایش باشد.»  

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «برخی‌‎کارشناسان بر این باورند که دستمزد حداکثر باید ۳ تا ۵ درصد بیشتر از نرخ تورم باشد، به این دلیل که افزایش دستمزد بر انتظارات تورمی دامن می‌زند. در شرایط کنونی دستمزد سال آینده چقدر باشد، بهتر است؟ این برخی از کارشناسان محترم رو بیارید بهشون مثل ما یک میلیون حقوق بدید و تو یه خونه اجاره‌ای با ماهی 500 هزار تومان اجاره بنشانید، اون وقت بهشون بگید بیان نظر بدن. زیر باد کولر گازی نشستن و نظر دادن در مورد مردمی که زیر خط فقرن که کاری نداره. زیاد کردن حقوق براساس تورم برای کشوری هست که در طول تمام ادوار عدالت در اون برقرار بوده، نه یک کشوری که حقوق کارگر و بازنشسته‌اش سالهای سال زیر خط فقر هم جای نمی‌گرفته.»

مصطفی عنوان کرده است: «وضع اقتصادی مملکت رو درست کنید، تعیین حقوق ما پیشکش.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «اگر بخواهیم حقوق‌ها مثل زمان احمدی‌نژاد 20 درصد زیاد بشه، نتیجه‌اش می شه تورم 40 درصدی و فلاکت بیشتر مردم. افزایش حقوق‌ها باید براساس اصول اقتصادی باشه تا قدرت خرید مردم بهتر بشه. به نظرم افزایش حقوق 13، 14 درصدی منطقیه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «به نظر من 10 میلیون هم کمه، باید برای همه مردم شرایط استفاده از رانت و اختلاص فراهم بشه تا کمی عدالت برقرار بشه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «همه چی از زمان هاله نور شروع شد. متاسفانه آقای روحانی دولت را با خزانه خالی تحویل گرفت و من مطمئنم واقعا می‌خواهد برای مردم کار کند، اما معجزه نحس هزاره سوم هر کاری دلش خواست کرد و نتیجه‌اش وضعیت فعلی مردمه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «همان‌هایی که این حداقل دستمزد سال 96 را تعیین می‌کنند، خودشان یک‌سال با همان حقوق و مزایا زندگی کنند؛ به شرطی که مزایای دیگری مانند پاداش، کارانه، ایاب و ذهاب، خانه و... دریافت نکنند.»

عرشیا عنوان کرده است: «حداقل دریافتی یک کارگر مجرد 3 میلیون و یک کارگر متاهل باید 4 میلیون تومان باشد تا فقط بتوانند در این وانفسا نفس بکشند و باری به هر جهت زندگی کنند، ولی دست ما کوتاه و خرما بر نخیل...»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «با نرخ متوسط کشورهای صنعتی دریافتی یک کارگر باید بین 10 تا 12 میلیون باشه.»

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاور A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    15 7
    خبر آنلاین چطور یک انتقاد ساده از دولت رو تحمل نمیکنه وحذف میکنه ولی به ریس جمهور قبلی فحش وناسزا میگن پخش میکنی این بود زنده باد مخالف من؟اگه خزانه خالی بوده چطور این مقدار حقوق های نجومی پرداخت گردیده؟خزانه خالی نبود بلکه مفسد دراین دولت بطور وحشتناکی افزایش یافته مفسدان شیک پوش
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    8 2
    واقعا تورم هشت درصد بوده گمونم شاخصهای تعیین نرخ تورم کلا تغییر کرده دلار دوباره افسار گسیخته میره بالا تا شب عید بشه ۵۰۰۰تومن تورم واقعی اینه همیشه دلار درحال گران شدن بوده یعنی سقوط ارزش پول ملی یعنی اقتصاد ما پوشالی ماهمیشه پسرفت کردیم یعنی دولتها ناکارامد بودن همشون