۰ نفر
۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به‌عنوان ارکان اساسی توسعه و ایجاد اشتغال در کشور دانست و گفت: مجلس باید برای حمایت از کارآفرینان پیگیر اجرای صحیح قانون تسهیل کسب و کار باشد.

به گزارش خبرآنلاین، رمضانعلي سبحاني فر با بيان اينكه حمايت از كارآفرينان یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی كشور است  بر ارايه تسهيلات ارزان قيمت به آن ها تاكيد كرد و افزود: مجلس بايد براي حمايت از كارآفرينان پيگير اجراي صحيح قانون تسهيل كسب و كار باشد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه حمايت دولت و مجلس از كسب و كارهاي نو كارافرينان مي تواند اشتغال را در كشور تضمين و به كاهش آمار بيكاري منجر شود، تصريح كرد: با توسعه كارافريني در كشور تحقق منويلت رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي محقق خواهد شد.

حسنعلي باغبانيان فعال اقتصادي و كارآفرين كه از سال ٧٩ تاكنون با كارآفريني براي بيش از ٢ هزار نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم ايجاد اشتغال كرده با بيان اينكه حمايت از کارآفرینان براي راه اندازي كسب و كارهاي نوين به‌عنوان ارکان اساسی توسعه و اشتغال در کشور یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی است گفت: توسعه کارآفرینی نقش شایسته‌ای برای حضور فعال در بازارهای جهانی، اشتغالزایی پایدار، توسعه عدالت، کاهش فقر و حل مشکلات جامعه دارد.

 وي با بيان اينكه امروزه کارآفرینی به استراتژیک ‌ترین و مهم‌ترین ابزار توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته تبدیل شده است افزود: توسعه کارآفرینی نیازمند شناخت و رفع موانع و ایجاد زمینه‌های مناسب جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است.

مديرعامل شركت ايده پردازان ٥٠٤٠ با بيان اينکه کارآفرینان قبل از آنکه رقابت بخش خصوصی را برای فعالیت‌های خود احساس کنند، موانعی مانند انحصارات دولتی را مانع کسب ‌ و‌کار خود می‌بینند تصريح كرد: يكي از مشكلات در اين حوزه تسهيلات با بهره‌های بالا، محدود بودن سقف آن و همچنين مالیات‌هاست.

وي ادامه داد: باید سیستم اقتصادی به گونه‌ای باشد که مالیات برای کار آفرینان به حداقل رسيده و سودهای بانکی نیز کمتر باشد.باغبانيان با بيان اينكه مشکل اساسی‌تر زمانی پیش می‌آید که در جامعه و در سطح مدیریتی این افراد کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و یا کمتر دیده می‌شوند گفت: دولت، مجلس و مسئولان كشور بايد ضمن حمايت از كارآفرينان، امنيت سرمايه گذاري را براي آنها فراهم كنند چرا كه توسعه كارآفريني در كشور باعث رونق توليد و در نتيجه اشتغالزايي و كاهش بيكاري است.

رئيس كميته اقتصاد مقاومتي كميسيون اقتصادي مجلس نيز با تاكيد بر اينكه كارآفرينان علاوه بر كمك به بهبود وضعيت اقتصادي كشور در كاهش آمار بيكاري نيز موفقيت هاي بسياري را رقم زده اند، گفت: كشورهاي توسعه يافته با حمايت از كارآفرينان به رشد اقتصادي رسيده اند و ما مي توانيم با بهره گيري از تجربه هاي موفق با حمايت از ايده هاي نو روند تحقق اقتصاد مقاومتي را در كشور تسهيل كنيم.

رحيم زارع با انتقاد از روند پر پيچ و خم ارائه تسهيلات به توليد كنندگان و كارآفرينان و سودهاي بالا تصريح كرد: دولت و مجلس براي حمايت از سرمايه گذاران و كارآفرينان بايد ارايه تسهيلات ارزان به آن ها را در دستور كار قرار دهند.زارع با بيان اينكه بسياري از كارآفرينان از بي توجهي مسئولان گله مند هستند، گفت: حمايت دولت و مجلس از كسب و كارهاي نو كارآفرينان مي تواند به خروج از ركود و ارتقاء سطح زندگي مردم كمك كند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: مجلس قوانين بسياري در راستاي تسهيل شرايط كسب و كار تصويب كرده اما در صورت لزوم در راستاي حمايت از كارآفرينان نيز قوانيني را مصوب مي كند. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =