رییس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: از مسؤولان رده بالای کشور شنیده می‌شود که انجیلشان قانون اساسی و اعتبار ولایت فقیه به قانون اساسی است.

به گزارش رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(ره) در همایش ملی تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در دانشگاه با اشاره به فتنه اخیر، خاطرنشان کرد: برخی حوادث اجتماعی غیرقابل پیش‌بینی در جامعه اتفاق افتاد که بخشی از دلایل آن به عدم تبیین صحیح حوادث برای مردم برمی‌گردد.

مهم ترین بخش های سخنرانی رییس موسسه امام خمینی (ره) در ادامه می آید:

  • محور اساسی انقلاب اسلامی ایران، ولایت فقیه است و در تمام دنیا، حکومت ایران را با نام ولایت فقیه می‌شناسند و همه می‌دانیم که ولایت فقیه نقش محوری دارد، اما چندان به آن بهایی نداده‌ایم و حدود، اختیارات و اصل این موضوع را به درستی تبیین نکرده‌ایم.
  • شخصیت امام خمینی‌(ره) در انقلاب اسلامی از چنان نورانیتی برخوردار بود که همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد، مردم به ایشان اعتماد داشتند، سخنانش را مانند آیه قرآن می‌پنداشتند، می‌پذیرفتند و دیگر در صدد تحقیق برنمی‌آمدند.
  • هنوز بسیاری از مسؤولان اصلی کشور اهمیت مسأله ولایت فقیه را آن‌طور که باید بدانند نمی‌دانند و به آن معتقد نیستند، در حالی که اصلی‌ترین موضوع جامعه است. بسیاری از مشکلات جامعه در طول سه دهه انقلاب بخاطر ضعف اعتقاد به ولایت فقیه است.
  • باید بین اعتبار قانون اساسی از ولایت فقیه و اعتبار ولایت فقیه از قانون اساسی فرق گذاشت. امضای ولایت فقیه، معتبر کننده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
  • پرسشنامه‌ای از استادان و دانشجویان سراسر کشور مبنی بر این‌که اعتبار ولایت فقیه را از قانون اساسی می‌دانند یا بالعکس ارایه کنید. از مسؤولان رده بالای کشور شنیده می‌شود که انجیلشان قانون اساسی و اعتبار ولایت فقیه به قانون اساسی است در حالی که شرعا آنچه برای ما اصالت دارد نظر امام معصوم و نایب او است.
  • امام خمینی‌(ره) در سخنانی فرمودند که رییس جمهور منتخب مردم اگر از طرف ولی فقیه نصب نشود طاغوت است، نه این‌که تایید و تنفیذ نشود؛ حتی اگر صدردصد مردم به یک نفر رای دهند. آن‌طور که باید درباره ولایت فقیه بحث نشده و به صورت کمرنگ و مختصر از آن عبور کرده‌ایم.
  • برخی رسانه‌های معاند در ارتباط با ولایت فقیه برخورد داشتند. رسانه‌ها حق دارند برای جذب مخاطب راه خود را بروند اما ما که اساس مشروعیت نظاممان ولایت فقیه است و خون صدها هزار شهید به پای آن ریخته شده، نباید با این موضوع بسیار مهم که دشمن تمام نیروهای خود را برای از بین بردن آن متمرکز کرده، حاشیه‌ای برخورد کنیم.
  • تمام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌های کلان دشمنان انقلاب در طول سالیان متمادی برای تغییر یک شخص نبود بلکه به دنبال کسی می‌گشتند تا نظام را عوض کنند. در کنار عواملی که برای اولویت‌های سرفصل‌های دروس دانشگاهی در نظر می‌گیرید به این فاکتور توجه بیشتری داشته باشید.
  • امروز کسانی به نام اسلام شناس مطرح می‌کنند قرآن کلام پیامبر است و کلام خدا نیست و با عنوان کردن مباحث فلسفی در این زمینه به زعم خود ثابت می‌کنند که امکان ندارد کلام قران از خداوند باشد و حتی تا جایی پیش می‌روند که قرآن را قابل نقد می‌دانند و آن را با معیار علم می‌سنجند.
  • برخی هم مطرح کردند که قرآن کلام خداست اما می‌توان از آن قرائت‌های متعدد ارائه کرد که همه در یک حد اعتبار دارند و حتی تصریح کردند اسلام بر سایر مذاهب برتری ندارد و همه از صراط‌های مستقیم هستند و معیاری برای حق و باطل وجود ندارد.
  • دشمنان انقلاب قلب جوانان را هدف قرار داده‌اند و مسؤولان باید بدانند چه چیزی جامعه و دانشجویان را تهدید می‌کند.: شک در اعتبار قرآن چیزی برای اسلام باقی نمی‌گذارد و وقتی بگوییم قرآن نقدپذیر است، یعنی دیگر اعتباری ندارد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =