۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
تمدید با سوارز برای تمدید با مسی؟

آی‌اسپورت نوشت: سوارز وقتی تنها 16 سال سن داشت برای اولین بار تصمیم گرفت به بارسلونا برود.

خیلی بیشتر از آن چیزی که خودش دوست داشت طول کشید چون آن زمان خیلی می خواست خیلی سریع این اتفاق بیفتد. اما بالاخره در 27 سالگی به بارسلونا آمد. و دو روز پیش هم اعلام شد او قراردادش را با باشگاه تمدید کرده. قرارداد جدیدی که او را تا 34 یا 35 سالگی در بارسلونا نگه می دارد. البته اگر به گفته خودش، آمادگی بدنی لازم تا آن زمان را داشته باشد.
او می تواند بیشتر از این ها هم در بارسلونا بماند. وقتی به این شهر رسید، یک خانه در کنار ساحل کاستلدفلس اجاره کرد. حالا اما او و خانواده اش در یک خانه که به طور مخصوص برای آن ها ساخته شده زندگی می کنند، کمی بالاتر روی تپه. سوارز خودش گفته: من خوشحالم چون جایی هستم که باید باشم.
این همان جایی است که او از 2003 می خواست آنجا باشد. درست وقتی که سوفیا، همسر فعلی اش گفت اروگوئه را ترک می کند. سوفیا دو سال از لوییر کوچکتر است، اما او همواره پسر داستان ما را راهنمایی و حتی نجات داده. و تقریبا بدون بزرگنمایی می توان گفت او تاثیر غیر قابل انکاری روی زندگی لوییز گذاشته است. وقتی سوفیا گفت که با خانواده اش به بارسلونا می روند چون پدرش شغلش را در منته ویدئو از دست دادهف دنیا روی سر لوییز سوارز خراب شد. او فکر می کرد همه چیز تمام شده. سوفیا به او دفترچه ای داد که در آن شعر های آهنگ ها را نوشته بود، و لوییز آن را با اشک می خواند. با قرض گرفتن کمی پول از مدیر برنامه های آن زمانش، او در کریسمس به دیدار سوفیا رفت و همانجا تصمیمش را گرفت: باید در اروپا بازی کند.
داستان از همینجا شروع شد. یک روز سوارز دزدکی سعی کرد بدونِ پرداختِ پول سوفیا را واردِ نیوکمپ کند. حالا بارسلونا به سوارز دستمزد می دهد تا در نیوکمپ بازی کند. و آن ها این کار را تا 2021 ادامه خواهند داد.
دوران حرفه ای سوارز محکم بنا شده. او یک شبه نردبان را بالا نرفت، اما هیچ وقت مومنتوم را از دست نداد. کلمه مومنتوم شاید به بهترین نحو مسیر و بازیِ او را توصیف می کند.
قبل از رسیدن به بارسا، او جام های خیلی کمی برد. یک لیگ در اروگوئه، یک لیگ در هلند که احتمالا خیلی خودش آن را قبول ندارد چون در وسط فصل تیم را ترک کرد. یک جام حذفی با آژاکس و یک جام اتحادیه با لیورپول. بعد از 10 سال بازی حرفه ای، کفش طلا در آنفیلد ثابت کرد سوارز لیاقت بیشتر از این ها را دارد.
در دو سال در بارسلونا، حالا همه چیز را برده. دو لیگ، دو جام حذفی، یک لیگ قهرمانان، یک سوپر کاپ اروپا و اسپانیا، و یک جام باشگاه های جهان. او یک کفش طلای دیگر هم برد که به خوبی حکایت از تاثیرگذاری بالایش دارد. فصل قبل او بهترین گلزن اروپا برد و با 40 گل، آقای گل لالیگا شد. بعد از هفت سال این اولین بار بود که برنده پیچیچی نام کوچکش لیونل یا کریستیانو نبود. فقط این دو نفر بیشتر از او در تاریخ لیگ بیشتر گل زده اند. لیگ با گلزنی او شروع و با گلزنی او هم به پایان رسید. یک هتریک در روز آخر، در روزی که بارسلونا باز هم لیگ را فتح کرد.
وقتی به بارسا رسید، باید محرومیت فیفا را تمام می کرد. 9 هفته انتظار برای اولین باری، 500 دقیقه انتظار برای اولین گل برابر آپوئل. هیچ کس تحت تاثیر قرار نگرفته بود. اما بعد همه چیز شروع شد. او به ازای هر بازی 0.83 گل زده، 97 گل در 117 بازی. خیره کننده است اگر بدانید او 48 پاس گل هم داده. اعداد به خوبی نشان می دهند او ایده آل ترین شماره 9 برای بارسلونا است.
البته هیچ کدام از مهاجمین اخیر بارسلونا ناکام نبوده اند. اتوئو، ویا و حتی زلاتان در بارسا موفق بودند. اما این حقیقت وجود دارد که هیچ کدام مانند سوارز با مسی مچ نشدند. سوارز خودش اعتراف کرده که در حقیقت این مسی بود که در جریان یک بازی پیشنهاد داد سوارز به پست شماره 9 خود بازگردد. همانجا این بود که این ارتباط بی نظیر شروع شد.
آن ها رابطه نزدیکی هم دارند. خانه ای که سوارز ساخته درست بغل خانه مسی قرار دارد. وقتی جایزه کفش طلا را در پاییز دریافت می کرد، از او سوال شد که بچه هایش چه احساسی از گل نزدنِ او در شب گذشته دارند. او پاسخ داد: اونا خوشحالن چون همسایشون دیشب گل زد. سوارز این را در حالی گفت که به مسی نگاه می کرد. بعد از مراسم مسی در کنار سوفیا، بنیامین و دلفینا نشست تا سوارز مصاحبه اش را تمام کند.
بنیامین و دلفینا به همان مدرسه ای می روند که پسر مسی می رود. بعضی اوقات مسی و سوارز با هم به دنبال بچه ها می روند و با هم نوشیدنی می خورند. سوارز حتی برای مسی یک سری پیژامه کارتونی هم ازکشورش آورده. همه این ها مهم اند، چون بازیکنان زیادی وجود داشته اند که با هم خوبی بازی می کنند اما ارتباط نزدیکی ندارند. سوارز و مسی خلاف این جریان حرکت می کنند.
در هر تیم دیگری، سوارز ستاره اصلی بود و فصل گذشته این ادعا وجود داشت که او بهترین بازیکنِ فصل لالیگا شود. اما در بارسلونا او به سبک خودش فوتبال بازی می کند. به عنوان یک شماره 9، او فقط به خاطر گل هایش دیده نمی شود. به نظر موضوعی در مورد دورانِ حضور سوارز در بارسلونا وجود دارد که فقط به خاطر عملکرد خودش قضاوت نمی شود. او در واقع معنیِ خاصی برای مسی دارد. حتی تیتر هایِ خبر مربوط به تمدیدِ سوارز هم این را نشان می دادند.
سوارز تمدید می کند، و حالا مسی ... این تیتر های دیروز بود. همه می خواستند بدانند این تمدید قرارداد برای مسی چه معنایی دارد؟ نیمار تمدید کرده، سوارز تمدید کرده، اما مسی چی؟ همه مشتاق هستند بدانند سرنوشت مسی حالا چه می شود.
این نگرانی قابل درک است. قرارداد مسی یک سال و نیم دیگر به پایان می رسد. این یعنی برای بازیکنی مثل مسی همین الان هم برای تمدید قرارداد دیر شده. هنوز ملاقاتی با پدر مسی انجام نشده، و به نظر همه همچنان در حال انتظار هستند. چه کسی مسی را نمی خواهد؟ شایعات هنوز ادامه دارند. این جمعه خبر پیشنهاد سنگین چین هم مطرح شد.
سوال اصلی همه است که بارسلونا می تواند مسی را قانع کند در نیوکمپ بماند؟ آن ها امیدوارند بخشی از جوابِ این سوال با تمدید قرارداد سوارز داده شده باشد. در واقع ماندنِ سوارز می تواند قدم اول باشد. حتی از خودِ او هم در مورد مسی سوال شد. و لوییز این گونه پاسخ داد: دوست دارم اینجا ادامه بده، اما در نهایت این تصمیمِ خودشه. فکر نمی کنم تمدیدِ من پیامی از طرف باشگاه به لئو باشه. خوشحالیه من کامل میشه اگه مسی هم تمدید کنه.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =