یوسف علیخانی تاز‌ه‌ترین کتابش را با عنوان «معجون عشق» که گفتگوهایی خواندنی با عامه‌پسند‌نویس‌های ایران است در بیست‌سومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یوسف علیخانی درباره کتاب‌ تازه‌اش به خبرآنلاین گفت: «معجون عشق حاوی گفتگوهای من با نویسنده های معروف عامه پسند مثل «ر. اعتمادی»، «فهیمه رحیمی»، «امیر عشیری»، «نازی صفری»، «مریم ریاحی» و... است.»

وی توضیح داد: «در حقیقت در این کتاب با 14 نویسنده عامه پسند که آثارشان جزو پرفروش ترین آثار این حوزه است و خواننده ها اغلب آنها را می شناسند گفتگو شده است.»

نویسنده رمان «اژدها کشان» درباره علت تهیه و تدوین چنین کتابی تصریح کرد: «متاسفانه در حال حاضر وقتی کتابی پرفروش می شود به آن عامه‌پسند می گویند و عامه‌پسند هم در ایران مساوی شده با مبتذل. غافل از اینکه اگر به اصل کلمه عامه پسند نگاه کنیم می بینیم که این کلمه به معنای مردم پسند است یعنی کتابهایی که مردم آنها را دوست دارند برای همین من سراغ آنها رفتم.»

شایان ذکر است این گفتگوها در شش ماه گذشته انجام شده و اولین بار در این کتاب 342 صفحه ای با قیمت 7500 تومان ارایه شده است.

یوسف علیخانی متولد 1354 میلک از توابع رودبار الموت، لیسانس زبان و ادبیات عرب را از دانشگاه تهران گرفته است . پنج سال در روزنامه انتخاب و حدود پنج سال نیز در روزنامه‌ جام‌جام بوده است. نخستین کتاب او به نام «نسل سوم داستان‌نویسی امروز» در سال 80 از سوی نشر مرکز منتشر شد. «عزیز و نگار» یا بازخوانی یک عشقنامه را در سال 81 توسط نشر ققنوس منتشر کرد که چاپ دوم آن در سال 85 به بازار آمد.

«قدم بخیر مادر بزرگ من بود»، «اژدها کشان» و «عروس بید» از دیگر آثار وی هستند، مجموعه داستان هایی که در فضایی جادویی و وهم آلود رخ می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضا جلالی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
    0 1
    با سلام علیخانی علاوه بر نویسندگی خصوصیت اخلاقی بزرگی دارد که بسیار دوست داشتنی است . او از کار کردن هیچگونه عاری ندارد و برای رشد و پیشرفت خود و اطرافیان بسیار پرتلاش است به همین یک دلیل من از او خیلی خوشم می آید و امیدوارم در تمام مراحل زندگی اش موفق و سر بلند باشد
  • ليليانا IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    0 1
    من كتاب معجون عشق رو خوندم خيلي جالب بود. نويسنده ها حرفهاي زيادي براي گفتن دارندكه عموما توي دلشون ميمونه.خيلي عاليه كه كسي انقدر خوش فكر بوده و وقت گذاشته...با اين كتاب حالا ماميتونيم از نويسنده داستانهايي كه ميخونيم توي ذهنمون تصويري داشته باشيم.
  • masy IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
    0 5
    من نظر نمي خوام بدم ولي به دنبال آدرس يا تلفني از خانم فهميه رحيمي هستم . چون مي خوام براي نجات خودم، داستان زندگي ام رو به دست ايشون مكتوب كنم. خواهش مي كنم من رو كمك كنيد
  • سمیرا IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
    1 4
    فقط می خوام تشکر کنم هم از اقای علیخانی وهم از تمام نویسندگان محترمامیدوارم هرکجا که هستند سلامت باشند من داستانهای ر. اعتمادی را خیلی دوست دارم