راه آهن، اردیبهشت سال آینده به ارومیه خواهد رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در ارومیه گفت: با تزریق اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی، پیش بینی می شود راه آهن ارومیه در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،محمدباقر نوبخت که ظهر امروز به برای بازدید از پروژه راه آهن ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده بود در بازدید از روند احداث پروژه راه آهن سراسری مراغه - ارومیه گفت:هم اکنون نزدیک به ۱۰۸ کیلومتر ار پروژه راه آهن مراغه به ارومیه تکمیل شده است و مسیر نقده به ارومیه بعنوان تنها مسیر باقیمانده با تزریق اعتبار تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۸۵ میلیارد تومان بعنوان اعتبار لازم امسال برای تکمیل این پروژه و پرداخت بدهی های پیمانکاران هدف گزاری شده بود که دولت ۱۶۵ میلیارد تومان معادل ۱۹۲ درصد اعتبار پیش بینی شده در سال ۹۵ را اختصاص داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد:یکی از وظایف دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی، اتصال ۵ مرکز استان از جمله ارومیه به شبکه سراسری راه آهن بوده که این پروژه (راه آهن ارومیه) حداکثر تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر امروز در سومین سفر خود با هدف بازدید از پیشرفت پروژه راه آهن مراغه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده است.

عملیات اجرایی راه آهن ارومیه - مراغه از سال ۸۰ آغاز و بر خلاف وعده های مکرر مقامات کشوری، استانی و محلی با گذشت نزدیک ۱۵ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =