فرماندار سروآباد: علم زیربنای جامعه توسعه‌یافته است

فرماندار شهرستان سروآباد گفت: زیربنای جامعه توسعه یافته علم، دانش، انسان توسعه یافته و تکنولوژیویست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سروآباد، مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلبان سلامت در سروآباد برگزار شد.
در ابتدا غلامی رئیس شبکه بهداشت شهرستان ضمن تبریک این روز به داوطلبین گفت: برنامه داوطلبان سلامت به تغییر نگرش و عملکرد مردم نسبت به توانایی بالقوه خود در جهت تغییر و بهبود شرایط زندگی کمک کرده است و اعتماد به نفس و اتکا به خود را در زنان و مردان داوطلب و خانوارهای تحت پوشش افزایش داده است.
مدیر شبکه بهداشت سروآباد خاطر نشان کرد: بیماری ایدز یک بیماری ویروسی است که در سالهای طولانی خود را نشان می دهد پس لازم است که همه با هم نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی بین جامعه همت گماریم.
غلامی از داوطلبان سلامت بعنوان بازوی توانمند شبکه بهداشت یاد کرد و افزود: با تلاش و همت شما نسبت به تحقق شعار حهانی ایدز که همانا اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان و حمایت از مبتلایان است گام برداریم.
ایوب غلامی گفت: تامین سلامت فردی، اجتماعی، معنوی و مادی افراد و جامعه بدون مشارکت آگاهانه آحاد مردم که وظیفه شما داوطلبان سلامت است، امکانپذیر نیست.
وی افزود: امروزه سلامت محدود به سلامت جسمی نیست و ابعاد مختلف رفاه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را شامل می شود و آسیب های اجتماعی یکی از مخاطره آمیزترین خطرات تهدید کننده سلامت است.
در ادامه علی مفاخری فرماندار سروآباد گفت: شیوع بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، بیماری های قلبی، تنفسی در کنار شیوع این آسیب ها همچون اعتیاد، طلاق، ایدز و خشونت در حال حاضر مهم ترین معضلات سلامت کشور هستند که باید به کمک شما داوطلبان سلامت در پیشگیری و رفع آن ها تلاش کرد.
وی با اشاره به راه اندازی 4 مرکز آزمایشگاهی سطح یک در شهرستان و پوشش 100 درصدی مردم شهرستان سروآباد از خدمات شبکه بهداشت و درمان سروآباد بیان داشت: در این راستا آموزش همگانی و توانمندسازی افراد که با کمک دانش و علم و تجربه اندوزی صورت می گیرد باید یکی از اهداف داوطلبان باشد.
مفاخری افزود: زیربنای جامعه توسعه یافته علم ،دانش،انسان توسعه یافته و تکنولوژیویست است.
در پایان این مراسم نیز از رابطین بهداشتی با اهدای تقدیر نامه و جوایزی تجلیل شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =