حرکت اتاق بازرگانی البرز در مسیر ترویج فرهنگ داوری

قائم مقام دبیر کل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران استقبال تجار و فعالان بخش صنعت برای رسیدگی به دعاوی و اختلافات از طریق مراکز داوری را بیانگر حرکت موثر اتاق بازرگانی در مسیر حاکمیت فرهنگ داوری عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز حمید رضا اصلانی در دوره آموزش داوری مقدماتی 3 که با حضور جمع کثیری از قضات و وکلا برگزار شد افزود: شاکیان بخش صنعتی و تجاری عمدتاً به جای مراجعه به دادگستری برای رفع اختلافاتشان به مراکز داوری مراجعه می کنند تا از مزایای رسیدگی تخصصی به شکایت و دعاوی برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: پیشگیری از ائتلاف وقت و کاهش هزینه از جمله دیگر مزایایی رسیدگی به اختلافات تجار و صنعتگران در مراکز داوری است.
وی گفت: بعضی داوری ها موردی یا سازمانی است که در این حالت ما سازمان های تخصصی داوری مواجه ایم و مرکز داوری از این دسته بوده و مرکزی تخصصی است و در کنار قوه قضاییه سعی در حل و فصل اختلافات دارد.
به گفته اصلانی فعالیت این مرکز در عرض دادگستری و برای کاستن از بار دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده ها است.
اصلانی گفت: اکنون این مرکز تعامل بسیار خوبی با دادگستری دارد و بحث آموزش های تخصصی به فعالان حوزه قضا و داوری ارائه می شود.
به گفته وی، رای صادره از سوی مرکز داوری وسط دایره اجرای احکام در دادگستری اجرا می شود، بنابر این جای نگرانی برای مراجعه کنندگان به این مرکز وجود ندارد.
وی ادامه داد: علاوه بر رسیدگی به اختلافات، آموزش تخصصی داوری نیز از دیگر وظایف مرکز داوری است که استادان برجسته داخلی و بین المللی آموزش تخصصی داوری را با هدف ارتقای سطح تخصص به قضات و وکلا ارائه می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =