«خبرجنوب» نوشت: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تغییر زمان برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری استان خبر داد و گفت: طبق پیش بینی ها قرار بود نمایشگاه گردشگری فارس از 14 تا 17 آذرماه در شیراز برگزار شود که به دلیل تقارن این رویداد با جشنواره سفره ایرانی، نمایشگاه به زمان دیگری موکول شده است.

سيدمويد محسن نژاد با بيان اينكه زمان برپايي نمايشگاه گردشگري فارس به زودي اعلام خواهد شد، افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، زمان برگزاري دو رويداد مهم گردشگري شامل نمايشگاه و جشنواره خوراك هاي سنتي سفره ايراني در آذرماه تعيين شده كه تقارن اين دو مناسبت در يك ماه منطقي به نظر نمي رسيد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر جشنواره خوراك هاي سنتي سفره ايراني از 25 تا 27 آذرماه در شيراز و با حضور استان هايي چون هرمزگان، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، چهارمحال بختياري و بوشهر و به صورت منطقه اي برگزار خواهد شد.
معاون گردشگري فارس تاكيد كرد: زمان پيشنهادي شركت نمايشگاه هاي فارس، دوم تا ششم اسفندماه همزمان با نمايشگاه سراسري صنايع دستي است كه اين زمان مورد تائيد كارشناسان گردشگري نيست چرا كه اواخر بهمن ماه، نمايشگاه بين المللي گردشگري در تهران برگزار خواهد شد و در اين نمايشگاه تمامي فعالان بخش هاي دولتي و خصوصي كشور و برخي از كشورهاي بازار هدف گردشگري ايران حضور فعال دارند، از اين رو برپايي نمايشگاه گردشگري فارس در اوايل اسفندماه منطقي نخواهد بود.
محسن نژاد در ادامه به تاريخچه برپايي نمايشگاه گردشگري فارس اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه در اواخر دهه 80 به عنوان بازار گردشگري خاورميانه به ثبت رسيده بود كه عنوان خاورميانه نيز محدوديت هايي را به وجود مي آورد. به طور مثال در اين نمايشگاه به دليل عنوان خاورميانه، بايد كشورهاي اين حوزه شركت مي كردند و عملا نمي توانستيم شركت كنندگان و فعالين حوزه گردشگري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي داشته باشيم.
وي در ادامه گفت: با توجه به اين موضوع، عنوان نمايشگاه با تغييراتي همراه شد و عنوان بين المللي به آن اضافه گشت.
محسن نژاد همچنين افزود: طبق بررسي ها، پيشنهاداتي درخصوص زمان برگزاري آن در آبان ماه امسال مطرح شد كه مورد تائيد قرار نگرفت و آذرماه گزينه بهتري بود كه با توجه به تقارن با جشنواره ملي سفره ايراني، دوباره اين رويداد گردشگري به زمان ديگري موكول شد.
معاون گردشگري فارس اضافه كرد: جابه جايي و تغيير زمان نمايشگاه گردشگري در شيراز نيازمند كار كارشناسي شده دقيقي است و به زودي اعلام خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =