سرقت مجسمه های تهران همچنان ادامه دارد و مردم نسبت به این موضوع حساس شده اند

 سپیده سعیدی: ‌بعد از تذکر داریوش قنبری به وزیر کشور به خاطر سرقت مجسمه های شهر تهران و البته ابراز نگرانی وی برای کاهش امنیت در جامعه و ضعف عملکرد نیروی انتظامیی باز هم مجسمه ها یکی پس از دیگری به سرقت رفتند . بسیاری از مسئولان هم بر آن شدند تا پی گیر این ماجراباشند چراکه سرقت مجسمه های برنزی شهر تهران که به زعم برخی دیگر از جمله جواد جهانگیر زاده  عضو کمیسیون امنیت ملی مسئله ای امنیتی نیست ،برنزی بوده و ارزش ریالی ندارد . اما به هر حال در این رابطه هنوز سوالات بسیاری در اذهان عمومی بدون پاسخ باقی مانده که کسی خود را ملزم به پاسخ دادن به آنها نمی داند . از جمله اعضای شورای شهر تهران که خود را در قبال این مسئله عاری از مسئولیت می دانند . خسرو دانشجو عضو شورای اسلامی شهر تهران از آن جمله است .

حتما از سرقت پی در پی مجسمه های شهر تهران خبر دارید ؟
بله در این رابطه اخبار را شنیده ایم

جلسه ای بدین منظور در شورا تشکیل داده شد ؟
نه من خبر ندارم        

اما گویا صحبتهایی در این راستا اعضاء با هم داشتند . احمد مسجد جامعی و معصومه ابتکار در خصوص این موضوع اظهار نظر کردند
من خبر ندارم .حرفهای خانم ابتکار هم شوخی بود

در واقع واکنش شورای شهر را نسبت به این مسئله بگویید ؟
حتما می دانید که شورای شهر تهران درباره این موضوع هیچ مسئولیتی ندارد . اما موضوع را مجدانه پی گیری می کند . هم از قوه قضاییه خواستیم تا تحقیقاتی در این راستا انجام دهند وهم از نیروی انتظامی توقع داریم که سارقین را دستگیر کنند . به هر حال ما اقدامات لازم را انجام دادیم و منتظر هستیم تا پاسخ مناسب دریافت نماییم .

به نظر شما چه گروهی دست به این اقدام می زنند ؟
هیچ حدسی نمی توان زد

شهرداری تهران در این رابطه چه نقشی دارد ؟ 
شهرداری تنها مسئول ساخت و نصب را بر عهده داشته است و حال هم شورای شهر تهران از شهرداری خواسته تا تعداد نگهبانها را در پارکها بیشتر کنند و دقت مضاعفی به این آثار داشته باشند .

آیا شما هم اعتقاد دارید که این مسئله مهم نیست و نباید بدان بیش از این پرداخت ؟عده ای از مسئولان اظهار می کنند که این موضوع را باید در حاشیه قرار داد .
در حال حاضر مردم روی این موضوع حساس شده اند و باید با سارقین هم جدی بر خورد شود چرا که این مسئله اذهان را به خود در گیر کرده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 0
    "سرقت مجسمه‌‌‌‌‌‌‌‌های تهران اذهان عموم را به خود مشغول کرده است" شاید هدف همین است.
  • شهروند IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
    0 0
    مهم نیست که هدفشون چیه؟ مهم اینه که در هر دقیقه هزاران سرقت از انواع مختلف در تهران صورت میگیره و هیچ کسی نیست که جلوشون رو بگیره و بعدش نیروهای ارشاد و امر به معروف زیاد میشه تا بیشتر برای مردم مزاحمت ایجاد کنند.