۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱

ایسنا نوشت: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از نمایندگان تشکل‌های کارگری خواست تا زمانی که وزیر کار موضع خود را در قبال سه مطالبه مهم حق مسکن مسکوت مانده کارگران، پس نگرفتن اصلاحیه قانون کار و ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی روشن نکرده در جلسات دستمزد شرکت نکنند.

داوود امیری اظهار کرد: وزیر کار به ما قول داد که حق مسکن کارگران را افزایش می‌دهد اما دو سال است که حق مسکن ۲۰ هزار تومانی به تصویب شورای عالی کار می‌رسد و هیات دولت حتی نیم نگاهی به آن نینداخته است.

وی ادامه داد: ما از وزیر کار می‌خواهیم که تکلیف اصلاحیه قانون کار به جا مانده از دولت قبل را مشخص و اعلام کند که چرا لایحه‌ای که در آن از کارگران نظرخواهی نشده همچنان در مجلس مانده است.

رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه کارگری از تلاش وزارت بهداشت برای ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی ناراضی است، تصریح کرد: این ادغام شرعا و قانونا اشکال دارد و وزیر کار باید به عدم الحاق بیمه درمان تامین اجتماعی تا قبل از پیامدهای زیانبار آن خاتمه دهد و کارگران را از نگرانی درآورد.

وی حل نشدن مطالبات اساسی کارگران را از ضعف تشکلهای کارگری دانست و گفت: متاسفانه تشکل‌های قوی و منسجمی که بتوانند مدافع حقوق و مطالبات جامعه کارگری باشند وجود ندارد و با این وضع کارگران همچنان اندر خم گرفتن مطالباتشان خواهند بود.

امیری در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه ماده ۴۱ قانون کار نحوه تعیین مزد را به صراحت مشخص کرده است، گفت: اگر شورای عالی کار خلاف این ماده عمل کند قانون را زیر پا گذاشته است.

وی گفت: بند دو ماده ۴۱ اشاره به سبد معیشت خانوار کارگری دارد از مسئولان می‌خواهیم پاسخ بدهند که دستمزد کارگران چقدر شود تا پاسخگوی نیازهای معیشتی یک خانوار چهار نفره باشد؟

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار آخرین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری بر اساس گزارش مرکز آمار را در کلان‌شهرها ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در شهرهای کوچک ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: رقم مزدی که اکنون کارگران می‌گیرند تنها آنها را زنده نگه می‌دارد و در چنین شرایطی کارگران دیگر به شعار محوری سازمان جهانی کار یعنی کار شایسته نمی‌توانند جامه عمل بپوشانند.
22535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    3 41
    دستمزد کارگران خوب است ولی آنچه خوب نیست متاسفانه مدیریت کردن کارگران در خانه هایشان است چون آنها نمی توانند هزینه های زندگی شان را با دستمزدشان تنظیم کنند و معمولا بیشتر هزینه و خرج می کنند و بعد گله دارند که دستمزدمان پایین است . شما اگر دستمزد کارگر را از چیزی که اکنون است حتی سه برابر هم بکنی بازهم اینها می گویند که کم است چون مدیریت اقتصادی در هزینه های روزانه خود ندارند و بیشتر از سطح درآمد خود خرج می کنند و توقع بالا دارند و این درست نیست و باید فکری بحال فرهنگ سازی آنها کرد تا بالا بردن دستمزد چون به نظرم این دستمزد کافیست و زیاد هم هست
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      14 1
      من به این رای منفی دادم چرا ثبت نشد در ضمن نظر من روچرا ثبت نمکنید اقای عبدالله شما مثل اینکه کارفرما تشریف دارین و نفستون از جای گرم بلند میشه به نظرم شما باید مدیریت جهانی رو به شما بدند
    • بی نام RO ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      8 1
      وقتی علم جامعه شناسی نمیدانی کسی شمارا مجبور نکرده نظر بدهی
    • ج IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      13 0
      آقاعبدالله کاش حقوقت 800 بود و پس از کسورات 700 تومان می ماند اونوقت ببینم باز هم اینا رو می گفتی
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      7 0
      بت حسودیم‌شد نمیدونم چرا
    • مرجان A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      9 0
      عبدلله جان مزاح بود دیگه؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    13 0
    خدا پدر مادر نویسنده رو تو بهشت با اولیا محشور کنه. بابا خط فقر 3/200/000 تومنه. منه مهندس چجوری با حقوق 1/000/000 زندگی کنم آخه؟؟؟ این ضعف دولته.ضعف حکومته.ضعفه نظامه.به ولله جوونیه من دود شد رفت هوا.نه زنی نه زندگی.نشستم گوشه خونه پدر مادر پیرم صبح میرم سر کار شب میام خونه.نصف حقوقم هم میره برا کرایه راهم. به ولله افسردگی گرفتم.دارم قرص میخورم.با 1000 امید و آرزو رفتم درس خوندم زحمت کشیدم.زندگی نسل من رو تباه کردین.منه بدبخت یک بار فرصت زندگی دارم.چرا سوزوندینش؟؟؟؟ خبر تو رو به مقدساتت درد و دلمو چاپ کن.دارم میترکم زیر فشاره بدبختی. به ولله اگه خودکشی گناه نبود خودمو از شر این زندگی راحت میکردم.ما فقط داریم اکسیژن پولدارا رو مصرف میکنیم.همون بمیریم بهتره
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    12 0
    دوباره حرف های مفت اینا شروع شد اخر هم میرن پای برگه رو امضا میکنن میگن اگه اینکار رو نمیکردیم خیلی ها اخراج میشدند. تا کی دروغ تا کی بازی دادن من حاضرم اخراج بشم و لی حداقل دو نفر حقوق درست بگیرن. نه اینکه همه ما کارگرا شرمنده زن و بچه هامون بشیم . تاکی بچه هامون در حسرت چیزی باشن ماهم ببینیم و بسوزیم و شرمنده ... خدا از هرکی که حق کارگر رو نمیده نگذره
  • کریم A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    9 0
    حداقل دستمزد باید بالای خط فقر باشد هر جند امار خط فقر در کشور واقعی اعلام نمیشود
  • علیرضا IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    11 0
    جناب عبداله خان ... شما احیانا" کارفرما نیستی ؟ با 900 هزار تومن کارگر بیچاره چه ولخرجی ای میتونه بکنه ... کارفرمایان هستند که با حقوق های 9 میلیون و بعضا" 90 میلیون میتونن ولخرجی کنن.
  • فرشاد A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    6 0
    اره خیلی مناسبه اقا عبدالله.. با 850 هم میشه بهترین غدارو خورد هم بهترین لباس و پوشید هم برنامه ریزی کنی اخر سال بری مسافرت.. قبضای خدماتی که اینقد قیمتش پایینه که اصلا به چشم نمیاد...تازه یارانه رم میشه پس انداز کرد یه زره زرنگ باشی میشه بعد دو سال یه پراید صفرم میتونی بگیری .....حیف که مدیریت نداریم
  • حسین کیخا A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    7 0
    الان هرکس که دفترچه تامین اجتماعی دارا کارگر حساب میشه کسی که داره سه الی چهار میلیون حقوق میگیره اونم کارگر حساب میشه منی که یک میلیون هم میگیرم کارگر حساب میشم این کجاش عدالت علی هست من الان کرایه خونه بدم یا وام یا خرج زن و بچه بکنم این حقوق کم از خدا بترسید مسولین
  • عبدالله A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    2 9
    در جواب عزیزان بگویم که اولا قرار نیست همه حقوق های میلیونی دریافت کنند دوما اینکه باید این جمله را خوب یاد بگیریم "تخصیص منابع محدود به نیازها و خواسته های نامحدود" ببینید ، حتی یک نفر با حقوق فرضا ده میلیونی هم اگر درست مدیریت نکند در آخر کم می آورد و از این موارد اینجانب فراوان دیده ام . بنابراین باید هزینه ها مدیریت کنید .