رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان به تکمیل ظرفیت رشته‌ها در مهرماه تا ۱۹ آبان در مقطع کاردانی اشاره کرد و گفت: فرصت تکمیل ظرفیت برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا پایان آبان ماه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسن قاضی عسگر  به فعالیت 43 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در سطخ استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراکز 217 رشته تدریس می‌شوند که 37 درصد آنها در سطح کاردانی، 26 درصد در سطح کاردانی حرفه‌ای، 20 درصد در سطح کارشناسی حرفه‌ای و 17 درصد در سطح مهندسی فناوری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 26 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان تحصیل می‌کنند، بیان داشت: این دانشگاه‌ها سه هزار عضو هیات علمی دارند و می‌توان گفت به ازای هر 9 دانشجو یک استاد در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به تحصیل دو درصد از دانسجویان این دانشگاه در رشته کشاورزی گفت: 32 درصد در رشته صنعت، 45 درصد در رشته مدیریت و خدمات اجتماعی و 21 درصد در رشته فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست و خشکسالی از موارد مورد توجه داشنگاه علمی کاربردی استان اصفهان است، اضافه کرد: دانشجویان برای حضور در این دانشگاه بدون نیاز به کنکور و با توجه به سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند.

قاضی عسگربا اشاره به انعطاف پذیری نظام آموزش مهارتی در این دانشگاه افزود: زمان و مکان برگزاری کلاس‌ها با دانشجو مکاتبه و نظر او پرسیده می‌شود همچنین امکان تغییر رشته در تابستان نیز وجود دارد.

وی یک رکن اصلی انعطاف پذیری نظام آموزش مهارتی در این دانشگاه را ارایه درس کار بینی در ترم اول دانست و گفت: دانشجو در ترم اول می‌تواند آینده رشته خود را مشاهده کند و این درس شامل 16 ساعت عملی و 16 ساعت نظری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی مبتنی بر پژوهش‌های کاربردی و ایجاد هماهنگی میان نظام آموزش‌های مهارتی با سایر نظام آموزشی از دیگر اهداف این دانشگاه است،افزود: آموزش‌های کشور به لحاظ نوع به دو دسته آکادمیک و آموزش مهارتی تقسیم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه ویژگی‌های آموزش‌های علمی و کاربردی و نظام آموزش‌های کلاسیک اظهار داشت: آموزش‌های علمی وکاربردی تقاضا محور و نظام آموزش‌های کلاسیک عرضه محور است، حول موضوعات در آموزش‌های علمی وکاربردی شغلی و در نظام آموزش‌های کلاسیک علمی است، موضوع آموزش‌های علمی وکاربردی برخواسته از نیاز و در نظام آموزش‌های کلاسیک بر اساس نظریه‌ها است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه 717 شغل را به رشته تحصیلی در سه سطح کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد تبدیل کردیم، خاطر نشان کرد: هم چنین 366 تک پودمان (دوره‌های کوتاه مدت از 160 تا 480 ساعت فراگیر آموزش داده می‌شود) در دانشگاه تعریف شده است.

وی تکمیل ظرفیت رشته‌ها در مهرماه تا 19 آبان در مقطع کاردانی اشاره کرد و گفت: فرصت تکمیل ظرفیت برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا پایان آبان ماه است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =