۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰

قدرت‌الله علیخانی

سرقت مجسمه ها و تندیسها از میادین و پارکهای سطح شهر که ابتدا و در چند سرقت اول بی سروصدا انجام گرفت و بعد از دزدیده شدن چندمین  مورد در فضای رسانه ای و بین مردم و مسوولان انعکاس یافت، چیزی نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت. این مساله به قدری عجیب و غریب است که تعجب همه را برانگیخته چرا که سرقت مجسمه و تندیس آن هم با این ابعاد و ویژگیها کار عادی و آسانی نیست که بگوییم یک یا چند نفر به تنهایی از پس آن برمی آیند.

همانطور که قبلا هم توسط چند نفر از مسوولان شهری و انتظامی مطرح شده، به نظر می رسد این یک کار سازمان یافته باشد که البته نیاز به بررسی بیشتر است. اما آنچه در این رابطه بدیهی بوده این است که چون این کار نیاز به جرثقیل و ابزار دارد و کار بسیار پیچیده ای است حتما تشکیلات و گروهی در این جریان دست دارند و لزوم اقدامات هرچه سریع تر و جدی تر مسوولان را نشان میدهد زیرا بیم آن میرود که موارد دیگری هم اتفاق بیفتد و مجسمه های دیگری هم به این تعداد افزوده شوند.

 لزوم اقداماتی که باید انجام گیرد از آن رو بیشتر حایز اهمیت است که مردم را به نگرانی انداخته و لازم است مسوولان درگیر این قضیه اطلاع رسانی خوب و کافی به مردم انجام دهند و امنیت خاطر و آرامش را به آنها برگردانند. من نمی دانم جواب مسوولان در این رابطه چه خواهد بود اما با توجه به این که گفته اند سرنخ هایی کشف شده بهتر است شفاف سازی صورت گیرد و مردم در جریان اتفاقات و اقداماتی که نیروی انتظامی انجام میدهد باشند تا مطمئن شوند قضیه در حال پیگیری است و به حال خود واگذار نشده است.

وقوع چنین اتفاقاتی نه تنها عجیب است و در باور نمیگنجد، بلکه مایه شرمساری و آبروریزی است و این سوال را در اذهان ایجاد میکند که چطور ممکن است در یک شهر چنین اتفاقاتی بیفتد؟ آن هم نه فقط یک بار و دو بار بلکه حدود 10 بار؟

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۷
    0 0
    فکر کنم باید دنبال یدونه موش کور باشیم که از زیر زمین مجسمه هارو بر میدارن !! یعنی این همه دوربین کنترل ترافیک ندیدن کی اینارو برداشته ؟! شایدم مجسمه هارو توی جیبشون میزارن و میبرن !!! بخدا ملت حالیشونه آقا ! میفهمن !!
  • امير خسين IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۷
    0 0
    چي بگم كه اجازه بديد تا ثبت بشه ، همين قدر مي گم كه خسته شديم .
  • بدون نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    اول مجسمه هاو مصادیق بارز بت پرستی بعدا سازوآواز و... و نقاشی و.. بدحجابی و.... خیلی وقته که باید اینطور می شد همین حالا هم دیره... دستشون درد نکنه.
  • خودش IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
    0 0
    الله ٌاعلم ما که خیلی چیزا برامون در همین حد ؟؟؟ باقی میمونه اینم روش. امیدوارم که رسوا شه هر کی که هست.