۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

ایسنا نوشت: چین از پهپاد جدید خود که براساس اعلام مقامات این کشور کارسازتر و قدرتمندتر از مدل آمریکایی آن است، رونمایی کرد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، پکن اعلام کرد که این آمادگی را دارد که نوع جدید پهپاد CH-5 را به جهان صادر کند. براساس اعلام مقامات چینی این پهپاد در مقایسه با مدل‌های مشابه آن در آمریکا از مزیت‌های تکنولوژیکی بیشتری برخوردار است.

شی ون، طراح مدل‌های پهپاد CH در دانشگاه هوافضا چین اعلام کرد: این پهپاد می‌تواند تمام عملیات پهپاد آمریکایی MQ-9 را انجام دهد حتی بهتر از این پهپاد آمریکایی می‌تواند از نظر مدت زمان پرواز و کارآیی‌، عمل کند.

به گفته وی طول بال این پهپاد 21 متر است که نسبت به مدل‌های پیشین خود دو برابر است و بر همین اساس می‌تواند به مدت 60 ساعت در هوا پرواز کند. همچنین برد حداکثری آن 6500 کیلومتر است که قرار است در مدل‌های جدیدتر این برد به 10 هزار کیلومتر و مدت زمان پرواز به 120 ساعت افزایش یابد، همچنین این پهپاد می‌تواند حدود 1000 کیلوگرم تجهیزات و تا 24 موشک را حمل کند.

این در حالی است که پهپاد آمریکایی MQ-9 تنها می‌تواند به مدت 27 ساعت پرواز کند.

چین اعلام کرده است که آماده‌ صادرات این پهپاد به کشورهای دیگر نیز است.

به گفته شی، برخی از کشورهای خارجی تمایل خود را برای خرید این پهپاد اعلام کرده‌اند و مذاکرات در این باره در حال انجام است.

وی ادامه داد: مدل‌های پیشین پهپاد CH به بیش از 10 کشور صادر شده است که در حال حاضر توسط نیروهای نظامی عراق، نیجریه و مصر استفاده می‌شود. همچنین یکی از مزیت‌های این پهپاد چینی انجام حملات مشترک با مدل‌های پیشین خود مانند CH-3 و CH-4 است. این پهپادها می‌توانند سیستم کنترلی و اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =