گسترش روابط تجاری استان البرز و کشور پرتغال با همت اتاق بازرگانی البرز

تجار استان البرز و کشور پرتغال پای میز مذاکره نشستند تا راه های گسترش روابط تجاری این استان را با کشور پرتغال ارزیابی کنند.

مهرداد تیموری؛ خبرآنلاین البرز، نشست دو جانبه هیأت های اقتصادی استان البرز و کشور پرتغال ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد و تجار دو کشور شرایط همکاری دوجانبه را مورد ارزیابی قرار دادند.
محوریت این نشست تجاری در زمینه‌های دارو، بازیافت پلاستیک، تولید لوازم منزل و انواع نوشیدنی ها بود که بازرگانان دو کشور پیشنهادات و درخواست های اقتصادی مورد نظر خود را به صورت چهره به چهره ارائه دادند.
بر پایه این گزارش در این نشست تفاهم نامه که مابین تجار استان البرز و کشور پرتغال در زمینه ترویج و توسعه تجارت، سرمایه گذاری و همکاری تجاری، علمی و فناوری و اقتصادی به امضا رسید.


«پدرام مهدی زاده طهرانی» عضو انجمن صنایع همگن سلولوزی استان البرز و یکی از تولیدکنندگان حاضر در این مراسم در ارزیابی این نشست اظهار داشت: یکی از مواردی که امروز به چشم می آمد این بود که اغلب فعالان اقتصادی استان البرز و کشور پرتغال به دنبال فروش
اجناس خود بودند.
وی اضافه کرد: در بین تجار خارجی این ذهنیت وجود دارد که برای فروش کالا به ایران می آیند اما این در شرایطی است که امروزه با تقویت صنعت، کشور ایران دیگر نه تنها یک کشور مصرف کننده نیست بلکه تجار آن به دنبال فروش تولیدات خود به سایر کشورها هستند.


مهدی زاده طهرانی در ادامه صنعت ایران را بسیار قدرتمند ارزیابی کرد وگفت: باید اطلاع رسانی لازم را انجام داد تا این ذهنیت که در کشورهای خراجی وجود دارد از بین برود و ظرفیت های کشورمان برای فعالان اقتصادی سایر کشورها آشکار شود.
وی با بیان اینکه واردات محصول به کشور بد نیست، گفت: واردات و حضور تولیدات مرغوب خارجی در کشور می تواند باعث ایجاد بازار رقابتی شود، اما باید این واردات مدیریت شده بوده و با اذعان به نیازهای کشور صورت گیرد.
این تولید کننده مبلمان و دکوراسیون با بیان اینکه به دنبال حضور محصولات خود در کشورهای خارجی هستیم، اظهار داشت: با تجربه ای که در سه سال اخیر در کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی به دست آورده ام تصمیم داریم با شناخت دقیق بازارهای هدف در کشورهای خارجی محصولات خود را صادر کنیم.
وی در خصوص ظرفیت های صنعت مبلمان و دکوراسیون در استان البرز اظهار داشت: استان البرز ظرفیت خوبی در این زمنیه دارد، اما واحدهای مطرح زیادی فعالیت نمی کنند چراکه اغلب واحدهای مطرح در زمینه تولید مواد اولیه این صنعت مثل تولید ورق های MDF تولیدات داریم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =