وزیر بازرگانی دولت هاشمی از موانع هدفمندسازی یارانه می‌گوید.

رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران در یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشته آورده است:"نخستین روز های پس از پایان جنگ موضوع هدفمند کردن یارانه ها را مد نظر قرار دادم چرا که  طی بر آوردی که صورت گرفته بود چیزی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان یارانه توسط دولت در آن زمان پرداخت می شد. طرحی را درر ابطه با هدفمند کردن یارانه ها آماده کردم و حتی آن را تا مجلس هم بردم اما اقتضائات آن زمان مانع اجرایی شدن آن شد."

آل اسحاق در ادامه این یادداشت آورده است:"این موضوع سبب نشد تا ادامه بررسی برای اجرا آن را به فراموشی بسپارم و عوامل زیادی دست به دست هم داده بود که با جدیت زیادی بررسی آن را دنبال کنم. به طور مثال روزی در زمان وزارت بازرگانی و در مسیر کرج با فردی که مشغول بسته بندی نان بود در یک نانوایی مواجه شدم. این فرد نان هایی را که آن زمان تحت عنوان نان فتو کپی مرسوم بود را در پلاستیک های بزرگ بسته بندی می کرد و در نهایت آنها در یک گونی قرار می داد. این اتفاق را درست زمانی رویت کردم که کشتی های گندم را با مصیبت های فراوان و زیر بار آتش فانتوم های دشمن به سلامت به داخل جامعه وارد می کردیم."

وزیر اسبق بازرگانی افزوده است:"هنگامیکه شخص را مورد پرسش قرار دادم که با این نان های بسته بندی چی می کنید با این پاسخ ساده مواجه شدم: « برای مرغداری از آنها استفاده می کنم.با توجه به اینکه پیش از آن پاسخ شنیده بودم که اقتضائات آن وجود ندارد تصمیم گرفتم به شیوه های دیگر عمل کنم. بر آن اساس در بخشی از منطقه مرفه تهران واحد های صنفی تولید و توزیع نان فانتزی را در دستور کار قرار دادیم که به آن طریق نان با سهمیه آزاد تولید شود اما متاسفانه فردای آن روز روزنامه ها با تیتر هایی از این دست که « نان 50 تومان شد» و « گرانی نان توسط وزیر بازرگانی» آن را به نقد کشیدند."

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =