باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌ کتاب‌هایی در میان انبوه آثار منتشر شده هستند که به شخصیت حضرت زینب (س) می‌پردازند.

یکی از این کتاب ها، «بانوی کربلا، حضرت زینب (س)» است. این کتاب را عایشه بنت الشاطی نوشته و رضا صدر آن را ترجمه کرده است. کار انتشار کتاب را موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی بر عهده داشت.

کتاب دیگر انتشارات موسسه تحقیقات و معارف اسلامی «200 داستان از فضائل و کرامات و مصائب حضرت زینب (س)» است. این کتاب را عباس عزیزی نوشته است.

کتاب‌های رمان نیز درباره حضرت زینب (س) نوشته شده اند؛ از جمله آن‌ها، اثری متعلق به سید مهدی شجاعی است. این نویسنده کتابی را با عنوان «آفتاب در حجاب» درباره حضرت زینب (س) منتشر کرده است. این کتاب که روایت واقعه کربلا و عاشورا از زبان حضرت زینب (س) است، در 18 فصل توسط انتشارات نیستان منتشر شده.

کتاب «زیباترین شکیب» عنوان اثر اکبر اسدی و مهدی رضایی است. این کتاب با مقدمه جعفر سبحانی آغاز می شود و توسط بنیاد مستضعفان، جانبازان انقلاب اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی جانبازان منتشر شده است.

اثر مکتوب دیگر درباره حضرت زینب (س)، کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا است. این کتاب در شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» به نگارش درآمده است.

کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» هم در چهار فصل با عناوین «زندگانی فردی زینب کبری (س ) «حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب و قیام امام حسین (ع)» منتشر شده است. این کتاب در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی‌هاشم می پردازد و منصوری لاریجانی، نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود، خوانندگان این اثر را به ضیافت پر برکت حضرت زینب (س) میهمان کرده است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =