۳۸۰ میلیون لیتر بنزین موتور عرضه شده / فواصل ساختمان های مسکونی با انبارهای نفت رعایت نشده

ایرنانوشت:مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان گفت : فاصله استاندارد میان منازل مسکونی احداث شده در سال های گذشته با انبار های این شرکت رعایت شود

پیمان بهرامی در نشست با رسانه های استان افزود: انبار نفت خرم آباد سال 52 بهره برداری شده که در آن زمان فاصله انبار تا شهر منطقی بوده است.
وی اظهار کرد: استعلام های موجود بیانگر این است که حریم قانونی نسبت به شهر در ساخت این انبار رعایت شده است.
وی ادامه داد: برای توسعه شهری و تدوین نقشه های جامع، باید فواصل ساختمان های مسکونی با انبارهای نفت رعایت می شده که این امر صورت نگرفته است.
بهرامی با اشاره به اینکه حریم تاسیسات نفتی باید 250 متر با منازل مسکونی فاصله داشته باشد اضافه کرد: بایستی برای توسعه و ساخت و سازها از شرکت نفت استعلام گرفته می شد که این مهم انجام نشده است.
وی گفت: در حال حاضر شهر به این مخازن نزدیک شده که هزینه های میلیاردری برای جابجایی آن نیاز می باشد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان ادامه داد: انبارهای نفت نقش مهمی برای استان دارند و جابجایی آنها در حال حاضر هیچ توجیه فنی و عملیاتی نداشته و مقرون به صرفه نیست.
بهرامی همچنین در مورد خطر تاسیسات نفتی برای فرودگاه خرم آباد افزود: این فرودگاه در گذشته یک فرودگاه نظامی بوده و باید آینده نگری های لازم برای تبدیل آن به یک فرودگاه مسافربری صورت می گرفت.
وی بیان کرد: تاسیسات نفتی برای فرودگاه خرم آباد تهدید نیست اما می تواند به عنوان یک مانع محسوب شود.
بهرامی اضافه کرد: هم اکنون سه تاسیسات انبار نفت در خرم آباد، بروجرد و ازنا وجود دارد که در سال های تاسیس تمام قواعد مربوط به حریم شهر در آن رعایت شده است.
وی اظهار داشت: فعالیت انبار شهر ازنا در 1314 آغاز شده در حال حاضر شهر ازنا در حال توسعه و پیش روی به سمت این انبار نفت است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان گفت: در پنج ماهه اول امسال دو هزار و 116 بازدید از مجاری عرضه سوخت در سطح استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد رشد داشته است.
بهرامی افزود: گشت های روزانه از مجاری عرضه، طی این مدت با دوهزار و 251 مورد 22 درصد رشد داشته است.
به گفته وی 380 میلیون لیتر بنزین موتور عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش 40 درصدی دارد.
وی ادامه داد: مصرف نفت سفید در این مدت 10 درصد و نفت گاز نیز چهار درصد کاهش نشان می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =